Het geluid op mijn laptop is erg zacht als ik muziek afspeel. Wat kan ik daar aan doen?

Ik heb nu de volumeknop op Spotify op de hoogste stand, stand 100 staan en dan is het geluid nog heel zacht. Op You tube is heet geluid wat harder.
Ik heb een Asus laptop en Windows 10.
heet = het
De volumeknop op de laptop zelf staat ook al op 100.
Als ik de radio afspeel op de laptop dan kan ik het geluid wel op een normaal volume zetten

10.1K

Het beste antwoord

Oplossing een
Klik met de rechtermuisknop op het volume icoontje rechts onderin de taakbalk. Selecteer daar vervolgens "afspeelapparaten". Klik vervolgens met de rechtermuisknop op het standaardapparaat, het geselecteerde apparaat, en klik vervolgens op "eigenschappen".
Klik vervolgens op "niveaus", kijk of alles daar op 100 staat. Is dat het geval, ga je naar "geavanceerd".
Selecteer daar vervolgens een hogere afspeelkwaliteit.

Oplossing twee
Soms zijn de makkelijkste oplossingen de beste oplossingen. Het resetten naar de standaardwaarden kan vaak een uitkomst zijn bij dit soort problemen. Zowel bij Realtek als bijvoorbeeld Beats audio klik je met de rechtermuisknop op het icoontje en stel je daar vervolgens de standaardwaarden in.

Oplossing drie
Nog een hele simpele oplossing. Men vergeet soms dat drivers wel eens geüpdatet moeten worden. Ga naar de website van jouw laptop fabrikant, zoek je model op en download de nieuwste drivers. Installeer de drivers, herstart je computer en wellicht zijn jouw problemen nu opgelost.

Oplossing vier
Microsoft heeft zelf ook opgemerkt dat dit soort problemen soms ontstaan. Voor dit soort problemen heeft Microsoft een Fix It ontworpen. Deze kun je https://support.microsoft.com/nl-nl/mats/audioplayback hier vinden.

Oplossing vijf
Andere programma's kunnen er voor zorgen dat je geluid automatisch naar beneden word bijgesteld. Erg lastig. Het is bijvoorbeeld zo dat als je gebruik maakt van "realplayer" en je deze op 50% zet, je geluid op je gehele systeem slechts 50% zal zijn. Open het programma, zet het geluid hoger en geniet van een harder geluid.
.
Er zijn meer mensen die hier specifiek bij Spotify last van hebben:
https://appuals.com/how-to-fix-spotify-randomly-lowering-sound-on-windows-10/
http://www.theamnisinitiative.com/spotifyquality.htm
https://community.spotify.com/t5/Desktop-Linux/Spotify-volume-too-low/td-p/1130914

Wat zou kunnen helpen is het uitschakelen van de optie 'Stel hetzelfde volume voor alle nummers in' in het voorkeurenmenu van Spotify.
Toegevoegd op 04 maart 2022 15:06: tekst
SimonV
2 jaar geleden
Pieterke
2 jaar geleden
Bedankt. Het is gelukt met optie 1.