waarom laadt mijn accu niet meer op?

toshiba laptop + nieuwe accu
onlangs een nieuwe accu aangekocht
de laptop is onlangs gevallen en sindsdien heb ik de indruk dat de accu niet meer oplaad. hij werk wel nog met de adapter in, maar het is vervelend :)

ter info: de pc geeft aan dat de accu 2% beschikbaar is en oplaad
maar daar is niet veel van te merken

wat kan het zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je accu is dan waarschijnlijk toch stuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hierbij moet je zaken gaan uitsluiten
zoek een andere laptop van hetzelfde type.
Misschien heeft de winkel er nog zo een

- Laad jouw nieuwe accu wel op in andermans laptop?
- Laad de accu van de andere laptop op in jouw laptop?

Zo kun je achterhalen of de nieuwe accu toch stuk is, of ongeschikt voor jouw laptop.
Waarschijnlijk is er iets stuk aan het oplaad mechanisme in jouw laptop.

Onderzoek je eigen laptop:
Kijk om te beginnen heel precies of er iets is gescheurd bij de contactpuntjes voor de accu in de laptop.
Is er iets scheef, zijn kiertjes breder en worden ze wijder als je er op drukt, zoals de accu dat deed bij het neerkomen bij de val?

Er is een kans dat je zo een verbroken contact kunt herstellen, maar waarschijnlijk moet je dit laten herstellen.
Dan helpt het als je zelf kijkt of het iets is met een losgebroken contact.
En als je een reparateur kunt vinden die niet meteen begint om dure onderdelen te vervangen.

Kijk ook eens naar de google links
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb ook eens mijn oude accu terug in gestoken,
en daar geeft het wel aan dat deze aan vervanging toe is, net als ervoor. en die laadt precies wel op ging van 92% naar 96% (wat er op te laden valt natuurlijk :) ) wel maar 4 % maar bij de vorige deed het helemaal niets ( dit in een 5- 10 minuutjes) , bij de nieuwe bleef altijd op 2 staan
dus mag ik dan concluderen dat de nieuwe accu al stuk is ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of de conclusie is dat de nieuwe accu van het verkeerde type is.
Als er een typenr op staat en dat is hetzelfde als van de originele, dan is de nieuwe stuk. Als het een ander typenr is dan zou het ook de verkeerde soort kunnen zijn.