Met welke betaalde software kan je PC's overnemen of meekijken met een gebruiker?

Ik ben op zoek naar software die draait binnen de webbrowser om eenvoudig met een gebruiker mee te kunnen kijken op afstand. De voorwaarde is dat de gebruiker via een internetpagina kan inloggen en er zo min mogelijk plug in's nodig zijn.

In software die geïnstalleerd moet worden als applicatie of waarvoor apparte poorten moeten worden opengezet om de toegang te regelen ben ik helemaal niet in geinteresseerd (dus geen Windows help, VMC, Ramin etc.).

Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met dit soort tools.

Toegevoegd na 25 minuten:
NB. De tools die ik ken (van naam) zijn WebEx (webconferencing) en GotoAssist (support). Die voldoen technisch wel, maar daarmee heb ik weinig ervaring.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zit je niet hoe dan ook met poorten die opengezet moeten worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel dan meer over bestaande standaard poorten zoals poort 80 via internet protocollen. Dat gaat er meestal wel door.
AWM
14 jaar geleden
Wat je wil kan niet. Je kan net zo goed VNC gebruiken, is benaderbaar via HTTP op poort 5900.
Maar niet als je geen poorten openzet in de firewall.
En dat is maar goed ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Som, ik begrijp wat je bedoelt, maar ik denk dat Antwoordman gelijk heeft. Zelfs als je applicatie via poort 80 werkt zal je op de computer die je wilt overnemen als het goed is de firewall moeten configureren om poort 80 open te zetten. Het zal tenslotte geen goede firewall(software) zijn als die zomaar zonder tussenkomst van de gebruiker / admin toestaat dat de computer als webserver wordt gebruikt. VNC is inderdaad via een webbrowser te gebruiken, de poort is overigens aan te passen, wat weer bepaalde voordelen kan hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman, MLodewijk: Ik werk met verschillende grote softwareleveranciers en zij bieden allemaal support aan via dergelijke tools (zoals Gotoassist). De meeste werken via http of https. Natuurlijk gaat dat over poort 80 of 443, maar die staan al open voor het normale internetverkeer. En van binnen naar buiten is wat anders dan van buiten naar binnen! Ik installeer bijna dagelijks webbased software die via poort 80 of 443 naar onze server gaat. Daarvoor hoeft de firewall niet worden gewijzigd. Andere poorten zoals 5900 moeten expliciet worden opengezet. Als ik een werknemer bij een groot bedrijf wil ondersteunen moet de tool door de firewall van het bedrijf gaan zónder dat de IT beheerder iets moet wijzigen. Met Gotoassist heb ik zelf wel wat ervaring. Dat werkt echt wel binnen de meeste bedrijven is mijn ervaring. Enige probleem is het downloaden van de plugin. Die is meestal user Based en mag wel is mijn ervaring, ook bij goed beveiligde PC's. Het verschil (bijv. met VNC) is dat in mijn situatie ik niet de initieerder hoef te zijn. Met VNC en andere tools kan IK de desktop remote overnemen. Met andere tools ligt het initiatief bij de klant en dat is een groot verschil. Dan gaat "mijn applicatie" niet bij de klant naar binnen, maar hun eigen applicatie (de plug in) naar buiten via poort 80. Nu lijkt het net of ik antwoord geef op mijn vraag. Maar met GoTo Assist heb ik alleen als "klant" ervaring, niet om zelf support te krijgen en met andere tools helemaal niet. Dus alle links en ideeën zijn welkom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NB. VNC gebruiken we wel intern binnen het LAN. Zeker een goede tool, maar niet voor mijn doeleinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Som, ik heb enkel alleen ervaring als klant en niet als server, maar wat je zegt is duidelijk en werkt ook zo (zonder firewall wijzigingen).

Het beste antwoord

Dit kan gewoon gratis m.b.v. TeamViewer.

Voor alle informatie over deze tool, zie de bron hieronder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga ik zeker even naar kijken! Thanks
AWM
14 jaar geleden
Is goede tip, maar voldoet niet aan de eis dat "de gebruiker via een internetpagina kan inloggen".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga in ieder geval even kijken wat het is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman: ik weet niet hoe belangrijk dat is voor de TS.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit ziet er toch het beste uit. Het voldoet aan de eis dat een betaalde versie (met support) mogelijk is voor zakelijke doeleinden én dat klanten niets hoeven te installeren. Ik ga dit zeker samen met GotoAssist proberen (wat denk ik de concurent is). Bedankt voor alle feedback. De andere tools zijn zeker nuttig, maar niet precies wat ik zoek.

Andere antwoorden (2)

Met mikogo kan je meekijken en aanwijzen maar niet overnemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk vaak met Kaseya. De manier waarop dit in zijn werk gaat vergt een eenmalige installatie van de client- package op de pc of server. daarna kun je inloggen op een webpagina met een GUI ( zie afbeelding). Elke optie is zowat beschikbaar en met admin rechten is het ook nog mogelijk je eigen scripts te schrijven of aanpassingen te verrichten op alle clients. Zie onderstaande bron voor meer informatie.

Toegevoegd na 18 minuten:
(De afbeelding is overigens de mainpage na het inloggen.
Printscreens van de andere opties kan ik helaas niet uploaden in verband met de privacy van onze klanten en veiligheidsoverwegingen.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook bedankt voor het meedenken en de afbeelding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, nu ik het zo terug lees even nog een toevoeging:
De package installeer je gewoon op server of pc die wilt overnemen, vervolgen vind je de server of pc terug in de webpagina waar je inlogt. deze packages kun je ook nog online beschikbaar maken zodat men deze zelf kan downloaden en installeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok, dat is wel handig voor beheer, maar niet zo zeer als support tool op afstand voor een klant. Die mogen dit soort tools niet installeren. Plug ins soms wel als ze geen registerwijzigingen veroorzaken of in de Program Files map komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok ok duidelijk.
Wellicht is Logmein (rescue) dan een oplossing. https://secure.logmeinrescue.com/welcome/quickclips/Rescue/ https://secure.logmein.com/home.asp?hp=6 Mijn ervaring hiermee is alleen outdated maar zo te zien bieden ze nog steeds trial versies aan om uit te proberen. suc6 ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zat ik met mijn collega ook naar te kijken. Op zich ook een hele goede tool.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad wordt ook best veel gebruikt, ik weet toevallig dat de werknemers van Google nederland ook support krijgen via deze tool en er wel positief over spreken.( althans de support die ze krijgen en de manier waarop.)