Update KB949074 voor Office 2003 wil steeds installeren en meldt: update kan niet worden geïnstalleerd.

Hoe kom ik af van deze melding. Ik werk met Office Enterprise 2007.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

De update die wil installeren kan dit niet omdat je een andere versie van office gebruikt. Je kunt bij updategeschiedenis van Windows deze update laten verwijderen uit de lijst, dan komt de melding ook niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je ergens nog iets van Office 2003 draaien.

Wellicht dat je dit verder helpt:
http://support.microsoft.com/kb/949074/nl
http://support.microsoft.com/kb/903774/nl

Afhankelijk of osa.exe (office start) automatisch start of niet, schijnt de installatie van de patch soms niet te lukken.

Mocht je de patch helemaal niet nodig hebben, kun je deze ook handmatig uit de lijst met updates verwijderen (custom installation en dan - bij de betreffende patch).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit heb ik gevonden op internet:

You can stop the update service and then delete all the contents of
WINDOWS\SoftwareDistribution\Download in any edition of Windows, if so
desired.
Start > Run > type in

net stop wuauserv
Click OK or press Enter.

You'll need to show hidden files, folders, and system files, the method
varies according to the edition of Windows installed:
How to show hidden files in Windows
http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial62.html

Now delete *all* contents of the Download subfolder of
SoftwareDistribution.
Then, either restart the system which will Start the update service or,
via Start > Run , run this command

net start wuauserv

Toegevoegd na 1 minuut:
If you are subsequently prompted to install the update, it can't install
because it's no longer present. If you are notified that it's available
for download or, it's been downloaded once again [this will depend on
what setting has been chosen for automatic updating], UNcheck the box
next to the update, click OK, and choose the Hide this update .... option.

Toegevoegd na 3 minuten:
------------------------------------------
Het kan ook zijn dat Office 2003 niet goed verwijderd is. Staat het nog in de software lijst?
Installeer Office 2003 opnieuw, en de-installeer het nadien bij configuratiescherm/software.
Nu zijn al de restjes van Office 2003 verdwenen, en zal de updatie "niet meer zien" dat er Office 2003 op de PC staat !