Het geluid uit mijn boxjes (pc) is opeens superlaag. Hoe kan ik dit oplossen?

Gisteren heb ik mijn pc speakers snel afgekoppeld zonder deze eerst uit te schakelen. Vervolgens heb ik oordopjes aangesloten. Geluid uit oordopjes is nog prima. Als ik het geluidsvolume van mijn pc op 100% zet, dan kan ik nog wel wat horen uit de speakers. Het geluid klinkt prima, dat wil zeggen geen storing oid, maar is dus wel super zacht. Dit is zowel het geval als ik de speakers aan de voor of achterkant van mijn desktop aansluit.
Ik heb een setje van Logitech 2.1
De oordopjes die ik gebruikte hebben een volume knop die ik ook gebruikt heb om het geluid wat zachter te zetten. Ik heb de oordopjes ook weer aangesloten en gekeken of het hielp als ik het geluidsvolume hoger zette, maar dit was niet het geval....Graag hulp!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je de 3.5mm jack er goed inzitten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Versterker speaker set opgeblazen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja de 3.5mm jack zit er goed in...en ja de boxjes werken nog goed op een andere geluisbron. Er zit niets tussen de boxjes en mijn pc, dus ook geen versterker.

Het beste antwoord

Is het geluid nu superlaag of superzacht. Dat maakt nogal verschil.
In het eerste geval denk ik dat je de tweeters hebt opgeblazen. Het geluid moet dan goed zijn met een (zeker weten goede) speakerset.
In het tweede geval dat je de eindversterker hebt opgeblazen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad vaag, sorry. Ik heb het over het volume. Eindversterker zit in de boxjes? Dat kan dus opgeblazen zijn omdat ik hem ontkoppelde, terwijl hij niet aan het spelen was? Als ik de boxjes aansluit op mijn HTC phone dan heb ik wel meer geluid dan op men pc, maar niet knetterhard. Net andere boxjes aangesloten op men pc, met deze boxjes is het volume wel correct.
Reddie
12 jaar geleden
@dobbeldave, meestal gaat het goed als je het signaal afkoppelt. Volgens mij doet bijna iedereen dat.
In dit geval lijk je het versterkertje in de boxjes opgeblazen te hebben. Geval van slecht ontwerp, denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het blijkt het snoer van de voeding te zijn. Als ik deze op en neer beweeg reageerd het geluid daar op. Vast getaped, en nergens meer last van. Maar hoe dit zo kun gebeuren...geen idee. Men snoeren heb ik weggewerkt en met een tie rip vast gezet om dit te voorkomen...naja, in ieder geval bedankt voor het meedenken.