Dit zal in elk geval maar een te verwaarlozen hoeveelheid zijn.
fremar
12 jaar geleden
Nee, als ze alleen de telefoonlijn gebruikt niet. De wandcontactdoos van KPN is niet aangesloten op de elektriciteitsvoorziening in de woning. Daarom moet je een draadloze telefoon ook altijd insteken in de KPN-doos en het stopcontact.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, behalve als het modem/router is aangesloten op één van jouw stopcontacten.
maar iets betere uitleg over de aansluiting helpt ?

Het stroom verbruik is echt te verwaarlozen
het wattage staat wel op de onderkant van je modem /router

Je moet uitgaan van ongeveer 2 euro per Watt per jaar, als een apparaat 24/7 aanstaat. stel dat het 10W is, en je hebt hem dus continu aan hebt staan, kost dat je het ontzagwekkende bedrag van 20 euro per jaar, oftewel een kleine € 1,70 per maand.
capthavoc
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
apart dat ze haar eigen aansluiting niet gebruikt ?
of heeft ze die niet ?
je zou zeggen dan staat die telefoon op jouw adres maar de rekening gaat gewoon naar haar ?
leg eens wat meer uit
is het een woning die vroeger 2 woningen waren o.i.d ?
De spanning/stroom op de telefoonlijn wordt door de KPN in de centrale op de lijn gezet, die loopt dus niet via jouw elektriciteitsmeter.
Het elektrische vermogen dat hier gebruikt wordt voor het verzenden en ontvangen van de data is trouwens ook vrij klein.
Je betaalt alleen voor het ADSL-abonnement als dat ook op jouw naam staat en niet op naam van de buurvrouw.
Het vermogen dat je van een ouderwetse telefoonlijn kunt trekken is trouwens net genoeg om een fietslampje op te laten branden, een ISDN of DSL lijn zal niet veel meer stroom leveren.
De apparatuur die je op de lijn aansluit moet wel apart gevoed worden.
Het hangt er dus van af waar de adapter van de router in het stopcontact zit, wie de (minieme) stroomkosten betaalt.