Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt de hyperlink mogelijkheid in Impress precies?

Ik krijg de hyperlink in Impress niet werkende.

1. Ik voeg een hyperlink toe naar een andere presentatie (ook impress)
2. Als ik tijdens de presentatie erop klik gebeurt er niets. Als ik echter de presentatie met ESC afsluit en ik in de Impress omgeving ben is daar mijn andere presentatie wel geopend. Rara hoe kan dat?

In Powerpoint kreeg ik dit altijd makkelijk werkende.

Heeft iemand ervaring met Impress en het toevoegen van hyperlinks? Uw hulp is dringend gewenst!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
723

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik vrees dat er nog geen definitieve oplossing is voor dit probleem. Wellicht is het (voor de ontwikkelaars) handig om in het Hyperlink-dialoogvenster een optie toe te voegen dat de presentatie in presentatiemodus wordt geopend.

Het zou kunnen dat de extensie ImpressRunner als workaround goed werkt. Als bron heb ik een forumconversatie toegevoegd van het OpenOffice-forum, en een link naar de extensie. Beide pagina's zijn wel in het Engels.

Met een beetje spelen kwam ikzelf met het idee (al was ik vast niet de eerste om hierop te komen) om de tweede presentatie alvast in presentatiemodus te openen en met Alt-Tab of Cmd-Tab (op Mac) naar de eerste presentatie te gaan, die in presentatiemodus te openen en te presenteren. Als er meerdere documenten via hyperlinks geopend moeten worden, kost dit echter meer voorbereidingstijd. Aan de andere kant hoef je geen extensies te installeren.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding