Hoe krijg ik een printer in het netwerk?

Ik wil een HP Desjet 6980 printer in het netwerk krijgen. De printer is voorzien van wifi. Mijn pc is via een ethernetkabel verbonden met een router die ook wifi heeft. Mijn pc is verboden met de router via kabel, de printer en de router zouden mekaar draadloos moeten kunnen vinden. Het moet dus mogelijk zijn om via de router de printer te laten printen. Heeft iemand een leidraad hoe ik de toestellen mekaar kan laten vinden?

Toegevoegd na 5 minuten:
Voor alle duidelijkheid, ik ben niet in de mogelijkheid om de printer met een kabel te benaderen. Anders was mijn probleem vlug opgelost. De driver van de printer heb ik reeds geïnstalleerd op mijn pc.

Toegevoegd na 5 minuten:
Voor alle duidelijkheid, ik ben niet in de mogelijkheid om de printer met een kabel te benaderen. Anders was mijn probleem vlug opgelost. De driver van de printer heb ik reeds geïnstalleerd op mijn pc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Als je router een WPS knop heeft kan je hem daarmee in het draadloos netwerk opnemen. Duk op die knop en druk daarna op dezelfde knop onder de deksel van de printer. Hiermee zal de printer in het netwerk worden opgenomen en WPA worden geactiveerd. Daarna de CD in de computer en de installatie stappen volgen. Zonder wps knop op de router werkt het met een ethernet kabel tussen de router en de printer. E.e.a. wordt uitgelegd in de handleiding.
Deze is te vinden in de bron onder het kopje: setup and install hardware

Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dit antwoord voldoet.