hoe kan het dat: ondanks dat m'n torrents op 100% zijn dat ze toch door downloaden?

Ze downloaden niet veel meer, een paar kb/s en nog een paar MB in totaal, hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

is dat niet uploaden : als het uploaden is moet je het stop zetten ....uploaden is illegaal downloaden niet :P....maar als je download upload je automatische
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je torrents downloaden niet door, als je klaar bent met downloaden. Die paar kb/s en paar MB's na een tijdje, hebben alleen maar te maken met de zgn. "overhead".

Overhead is het dataverkeer om de hele boel in de gaten te houden. Er wordt steeds gekeken, of iemand iets van jou wil downloaden, en allerlei andere zaken worden in de gaten gehouden. Dat zorgt voor een heel klein beetje internet-verkeer.

Als je U-torrent gebruikt (Vuze kan ook) dan zie je in het grafiekje de overhead ook apart aangegeven. Zo zie je b.v. dat als je veel torrents tegelijk downloadt, of upload, de overhead, of het dataverkeer waar je in feite niets aan hebt, omhoog schiet.

Zelfs als je torrent-programma aan staat, en je downloadt niets en je uploadt ook niets, dan is er toch sprake van steeds dat heel kleine beetje overhead. Dat geeft alleen maar aan dat je programma goed werkt, en alles keurig in de gaten houdt :-)