mij laptop is engels en de toetenbord indeling is anders dan normaal?

ik heb mijn laptop overnieuw geinstalleerd maar als ik hem nou gebruik is alles in het engels + mijn toetenbord indeling is anders dan normaal weet iemand hoe ik dit kan veranderen dat alles in het nederlands is en me toetsenbord normaal werkt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je Windows Nederlands was en nu Engels is het vast niet helemaal legaal gegaan :-)
Als je Professional hebt zit het taal pakket ingebakken in Windows, anders zal je even op internet op zoek moeten gaan naar een taalpakket. Deze zijn volop te vinden.
Wat het toetsenbord betreft: configuratiescherm→land en taal→tab toetsenborden en taal→Toetsenbord instellen als VS internationaal. In het zelfde tabblad kan je ook additionele talen downloaden om je windows weer Nederlands te krijgen
Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan met een OEM licentie gewoon een andere taal windows installeren hoor :) je moet wel de installateschijf van de taal hebben. Praat geen poep
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger kreeg je weleens meerdere talen mee bij een laptop, dat waren dus eigenlijk meerdere OEM CD's bij een licentie. Tegenwoordig krijg je bij een laptop geen cd/dvd's meer maar een recovery partitie op je HDD. OEM versies die je nu koopt (bij een zelfgebouwde desktop) zijn 1 taal. Behalve als je Ultimate koopt, die installeert in een bepaalde taal, maar die kan je later met een update aanpassen. Ontlasting heeft niks met de kwestie maken. http://tweakers.net/pricewatch/cat/404/besturingssystemen.html#filter:ZY7NCsIwEITfZc5FmrRF6AMUPAiC3qSHmqywENuyiVUofXeT-nPxtMx-H8PMuEjX2531qM_YlhpthiuLDwdhQye-0b57ou7vzv0B7r9gEEvSMDmLGhPTwyPDmMRV0npTZfBmkHfbLySYx0COTCB7HMl8piitYoXSeRrk479hF0gim1GoMp2pc6uZFxXaZVle Kijk maar bij elk OEM pakket staat of NL of UK.
Ga rechts onder in je beeld naar een klein wit langwerpig blokje toe. Als je dit aanklikt, dan kan je kiezen tussen een Amerikaanse en een Nederlandse toetsenbordinstelling. Kies daar voor Nederlands en dan is waarschijnlijk alles weer OK. Laat je me even weten of het gelukt is, want anders dan gaan we het anders doen. Succes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je werkt met windows 7
Kun je de taal instellingen in het configuratie scherm aanpassen.
Rechts onderin de taakbalk staat een icoontje met een toetsenbord. Als je daarop klikt kun je wissel van toetsenbord taal als je dat wenst.
Moet je natuurlijk wel ingesteld hebben.
FRank