Hoe houd je de kwaliteit goed bij het converteren van een filmpje?

Ik heb gefilmd met een fotocamera, niet de slechtste. De filmpjes staan in het bestandstype .mov en deze moeten in moviemaker (of misschien een ander programma, tips??) gezet worden en bewerkt (ingekort, enz). Ik weet toevallig dat .avi en .wmv mogelijk zijn, maar na het converteren naar wmv en avi, is de kwaliteit veel slechter geworden! Hoe kan dit worden voorkomen? de filmpjes moeten op een beamer in goede kwaliteit kunnen worden afgespeeld!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het converteren van bestanden levert altijd kwaliteitsverlies op! Het beste kun je de mov-bestanden direct bewerken. Dat lukt niet met Windows Movie Maker, wél met de opvolger van dat programma, Windows Live Movie Maker. Maar dat kun je alleen installeren op pc's die draaien op Vista of Windows 7.

Het alternatief? Gewoon een ander goed én gratis videobewerkingsprogramma dat wél met mov overweg kan. Bijvoorbeeld VideoPad: http://videopad-video-editor.nl.softonic.com/
Je kunt zelf ook nog even kijken naar andere programma's waarop je mov-bestanden kunt importeren:
http://nl.softonic.com/s/freeware-video-bewerking

Succes!
Pieter2011