wii ombouwen met harde schijf?

ik wil graag mijn wii om (laten) bouwen maar met een harde schijf. Nu heb ik 2 vragen;

- Moet ik de sofware veranderen ? ( dus echt om laten bouwen )

- Welke harde schijf kan ik hiervoor het beste gebruiken? ( hoeveel gb / mb )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

wij hebben dat ook laten doen met onze wii, en software is niet veranderd, ding hoef ook niet open en dat soort nare dingen.

(duik nu even de kast in om de harde schijf te bekijken)
Western Digital My Passport Essential - 500GB zit er hier aan.

ruim 250 spelletjes staan erop, en staat ongeveer voor de helft vol. heeft me toen zo'n 80 euro gekost nieuw.
met minder MB zou je het dus ook afkunnen als je geen extreme gamer bent. ;-)

vind het een uitkomst, geen duren schijfjes meer die beschadigen, super overzichtelijk, favo spelen kan je instellen (per fam. lid bv) je kan zien hoe vaak je het speelt etc. wat niets is kan eraf, en nieuwe laten er weer bij op zetten.

helaas kan ik niet vertellen hoe het moet (heb de b@lle verstand ervan) dus heb het uitbesteed destijds. regelmatig gaat de harde schijf even weg om er nieuwe spelletjes op te zetten en dat is echt zo gedaan.

succes ermee en veel speelfun alvast :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je Wii zal ge(soft)mod moeten worden. Dit betekent voornamelijk dat je homebrew erop installeert die de deur open zet voor tal van andere mogelijkheden zoals ook het aansluiten van een ext HD als game opslag/backup apparaat (USB Loader GX). Er is geloof ik niet echt een max grootte waarmee USB Loader overweg kan. Het is eerder zo dat je pech kan hebben dat een bepaalde drive moeilijk doet (vrij kleine kans). Er zijn iig wel lijsten te vinden met drives die iig goed werken. Maar die lijsten zijn natuurlijk maar een kleine greep uit het aanbod van ext HD's.
http://www.wiihacks.com/recommended-faqs-guides-tutorials-only/36504-usb-compatibility-list.html#post231236

Er zijn genoeg guides die uitleggen hoe je homebrew erop krijgt + de benodigde programma's om andere zaken mogelijk te maken zoals die etx HD aansluiten. Maja als je het laat doen is dit niet echt zo interessant voor jou. Al kan het natuurlijk wel handig zijn een beetje te weten hoe het werkt dan kun je misschien ook zelf nog eens wat updaten.
Deze site heeft een aardige opsomming van dingetjes die je eigenlijk wel ff moet lezen voor een beetje basis kennis.
http://shad0wtech.blogspot.com/2010/02/softmodding-wii-faq.html