Dit is afhankelijk van waar je het voor gebruikt, mobiel internet op je laptop via een dongle? Of gewoon op je GSM? De tarieven zijn zéér verschillend en ook compleet afhankelijk van hoe veel je verbruikt namelijk. MTV Mobile, KPN, Telfort, Hi.. allemaal van KPN en de hoogste snelheden en dekkingsgraad is in grote mate afhankelijk waar je je bevindt. 14,6 mBit is geloof ik het maximale wat er te krijgen is via hsdpa (3g/umts) maar er zijn al ontwikkelingen en testen met 4g, wat snelheden mogelijk maakt die richting de 100 mBit gaan en dat zal niet lang meer duren voordat dat de nieuwe standaard wordt. De vraag is echter, kan je telefoon het aan? of gebruik je een "dongle"? En (mag officieel niet) nieuwere telefoons hebben vaak een functie dat je via de USB kabel je telefoon als modem kunt gebruiken (bij een Samsung heet het USB Tethering, bij een HTC of Nokia weer anders). Let op je dataverbruik! Chatten via MSN of even een mailtje sturen is anders dan Chatten op MSN met video en beeld wat tig keer meer dataverbruik kost en je enorme rekeningen krijgt, afhankelijk van je abonnement. (de ene provider schroeft na je bundel je snelheid terug zonder extra kosten, de ander rekent dan per MB. Check dit goed en ik kan je pas een echt goed advies geven als ik weet waar je het voor gaat gebruiken, en hoe. Hoef geen naam te weten maar een woonplaats is handig om te weten om je dekkingsgraad te kunnen bepalen. Type telefoon of hoe je data gaat gebruiken zou ook handig zijn om te weten. Rekeningen van € 2300 euro (ik ken iemand die zo'n rekening had) zit je niet echt op te wachten lijkt me. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat ligt er helemaal aan waar je woont. Ik woon in Heerlen, en was tot voor kort student in Maastricht, op een locatie die dicht aan de Belgische grens lag. Daar viel met T-Mobile niet te telefoneren. Ook in kroegen was het onmogelijk te bellen/internetten/smsen. In Heerlen kon ik met KPN in bepaalde buurten niets beginnen. Voor mij was uiteindelijk Vodafone de beste provider. Je kunt ook met prepaidkaartjes verschillende providers uitproberen, om er zo achter te komen welke voor jou het beste is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google gewoon even op dekkingskaarten van de grote providers (T-Mobile, KPN, Vodafone) dan kun je via je postcode checken welke provider het beste databereik heeft bij jou in de buurt. Er is simpelweg geen provider die een beter netwerk heeft dan de ander het ligt aan de plaats waar je woont.