Kan ik iemand aangeven bij de politie omdat iemand van mijn site heeft gekopieerd en wat gebeurd er dan met hem/haar?

Op mijn site staat:
Copyright iBatuhan® 2012 alle rechten voorbehouden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Copyright' betekent juridisch niets in Nederland - desondanks is plagiaat niet toegestaan.
Heb je diegene er al op aangesproken?
Pieter2011
12 jaar geleden
Wat ik vroeger altijd deed als ik zag dat ze mijn teksten hadden gejat was een aardig briefje sturen met een nota erbij. In de trant van "Fijn dat u van mijn diensten gebruik heeft gemaakt. Een factuur voor auteursrecht treft u hierbij aan".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dreigde eerst altijd met binnen 5 dagen of anders...

Antwoorden (4)

Je kunt dat best proberen, maar de kans dat het je lukt om aangifte te doen is nihil. De politie heeft wel wat anders te doen. Het betreft hier, voor zover ik dat uit de informatie op kan maken, een civiele zaak, en daar hoeft de politie niet aan te pas te komen.

Bedenk dat internet in feite een rovershol is, waar iedereen van elkaar jat. Het copyright zoals we dat 30 jaar geleden kenden bestaat niet meer. Als het de stichting Brein al niet lukt om illegale downloads te beperken, zal het jou nauwelijks lukken om iemand aan te pakken die wat informatie of een plaatje van je website pikt.

Mocht je ernstige en aantoonbare schade lijden door dit kopieergedrag, dan kun je overwegen een zaak op te starten, maar dat zal je veel geld kosten. Het beste kun je in dat geval eerst eens contact opnemen met het juridisch loket. Mogelijk bespaart je dat veel moeite, tijd en geld.
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slapen: dat is omdat er nog veel meer types zijn die denken dat ze te hard mogen rijden dan types die webcontent overnemen. Het risico van het eerste is ook veel groter.
De politie neemt je aangifte niet eens op. Je kunt verder niks doen behalve dan misschien de kopieerder verrot schelden. Misschien lucht dat een beetje op :-) !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De politie kan en zal weinig hier tegen doen. Als u echt vind dat u door het kopiëren van het artikel of iets dergelijks, aanzienlijke schade ondervind raad ik u best aan om deze persoon een rechtstreekse mail te sturen waarin u aankaart dat deze 'content' copyright' protected is en en dat u de eigenaar bent. In deze mail gaat u uiteraard vriendelijk vragen om het artikel van de website af te halen.

Er is een hele heisa aan de gang rond de wet ACTA!
Het internationale verdrag ACTA zou bedrijven in staat stellen het internet te censureren. Een aantal rijke landen en grote bedrijven hebben in het geheim afgesproken om een schimmig rechtsorgaan op te richten tegen het illegaal namaken van producten. Dit zou de private belangen van bedrijven groen licht geven om alles dat online gebeurt te controleren, en zeer hoge straffen (ook gevangenisstraffen!) uit te delen aan eenieder van wie zij zeggen dat hij of zij hun zakelijke belangen heeft geschaad.

Lees meer op -> https://secure.avaaz.org/nl/eu_save_the_internet/?fp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Internet is openbaar, zonder toestemming mag alles op een site worden gekopieerd.