wat is beter geluid ac3 of mp2?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mp2 wordt eigenlijk totaal niet meer gebruikt.
(En Ac3 volgens mij ook niet.)
Verder zal 't van de ingestelde compressie-ratio afhangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://binsearch.info/index.php?q=ac3&m=&max=250&adv_g=&adv_age=999&adv_sort=date&minsize=&maxsize=&font=&postdate= Zover ik weet is ac3 vrij populair bij compressie films.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ty want ik moet een film compressen dus daarom

Het beste antwoord

Correctie ac3 staat voor het dts geluids spoor.
Dit is een hoogwaardig geluid. Waar geen vervorming inzit. Alles blijft zoals het is. Je kan het bijna vergelijken met wave. Het hoogste kwaliteit wat er is!.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt ik moest alleen weten wat het beste geluid blijft na converteren dus nu weet ik het. bedankt!

Andere antwoorden (1)

AC 3 staat voor Dolby Digital en is een geluidssysteem dat 6 kanalen aanstuurt, meestal in de formatie 5.1 waarbij 1 de subwoofer is en de 5 staat voor het aantal satelliet luidsprekers.

Mp2 is een transmissie codec die gebruikt wordt voor het digitaal verzenden van video en geluid via aardse antenne zenders (digitenne)

Mp3 (Mpeg layer III) is een compressietechniek die digitaal opgenomen muziekbestanden verkleint met een bijna onhoorbaar kwaliteitsverlies.

Toegevoegd na 4 minuten:
AC-3 wordt meest gebruikt als compressietechniek voor geluid in de video industrie waar hoge eisen aan de geluidskwaliteit worden gesteld speciaal op gebied van surround effecten.