Hoe verander ik 'Rechts inspringen' in Word over het hele document?

Zo is het nu:

---
CLAIRE
Ook al ben je zo dood
Als een Pierre
Hoe zeg je dat?

RIA
Als een Pier
----

Hiervan wil ik over het gehele document (+120 pagina's) de volgende opmaak:

---
CLAIRE [tab] Ook al ben je zo dood. Als een Pierre. Hoe zeg je dat?

RIA [tab] Als een Pier.
---
De scheidingsstreepjes doen er niet toe.

Het probleem met dit document is, dat iedere witregel door het programma word gezien als een alinea. En de meeste alinea's hebben een te kleine inspringing (grijze blokje op de 'Liniaal'). Hoe kan ik in het volledige document de inspringing van rechts wijzigen?

Mijn uiteindelijke doel is het verminderen van het totaal aantal pagina's.
Opmaak wissen biedt geen oplossing. Dit is vreselijk frustrerend monnikenwerk :(

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kunt de nieuwe regel (harde return) vervangen door een zachte return (Shift+enter); dat geeft geen blanco regel. Met zoek en vervang kies je dat je ^p wilt vervangen door ^l. ^p staat voor de return en ^l voor een handmatig regeleinde. Toegevoegd na 1 minuut: de ^ staat niet voor de control toets oid maar voor een echt dakje.

U kan de rechter marge verbreden door met uw cursor in de liniaal op de scheiding tss wit en grijs te richten, uw cursor zal veranderen is een <-->, als u nu klikt en vasthoudt kan u die marge verplaatsen. U kan de volledig pagina groter maken door in de werkbalk het tabblad "Pagina instelling" te kiezen en dan "Marges" waar u bv "Smal" kan kiezen zodat uw marges van 2,5cm naar 1,27cm gaan. Een winst van 2,46cm over de volledig breedte. Succes.

Selecteer het gehele document ctrl+A verplaats het driehoekje rechts in het liniaal naar de plaats tot waar je het document wilt laten inspringen en klaar is Kees Frank

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100