Zal deze laptop ongeveer 5 jaar meekunnen, ook qua games?

http://www.laptopshop.nl/product/168410/msi-ge620dx-681nl.html
Ik heb zelf geen ervaringen met MSI-laptops. Een Mac wil ik trouwens niet, omdat de programma's van mijn studie bijna allemaal niet compitabel zijn met de Mac (helaas).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Wat voor games?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beetje de nieuwste games, overigens werken alle spellen van nu hierop hoor. Ik wil hem vooral gebruiken voor 'zware' programmas voor mijn studie. Mn vraag is meer: kan ik deze laptop over 5 jaar nog gebruiken (laat het gameaspect weg) zonder dat hij zeer traag is?
Ritsuka
12 jaar geleden
Met games niet, daarvoor is je videokaart al snel te traag

Antwoorden (1)

Dat hangt er HEEL sterk van af wat voor games je speelt ; want al is de computer nog o snel, de gamer achterhaald hem wel. Zeker met het toenemende grafisch geweld de laatste jaren, is je computer eigenlijk al verouderd op het moment dat je heb binnen hebt en er een nieuw spel uitkomt.

Los daarvan is voor internetten, office en eenvoudige beeldbewerking en opslag een computer van vijf jaar geleden nu nog uitstekend te gebruiken, en over vijf jaar ook nog wel. Pas als je er ' nieuwe' of grotere dingen mee gaat doen, moet je over uitbreiding nadenken - en dan kom je met een extra harde schijf of wat plakjes geheugen vaak ook nog een heel eind.

Ik zit op dit moment te rammen op een beestje van zeker zes jaar oud, dat ook zeker nog een paar jaar meekan. Mijn lievelingsspellen kan ik er allang niet meer op doen - die draai ik op een oude laptop die nog Windows 95 en DOS spreekt - maar spellen waar ik toen tien jaar geleden nog moeite mee had (Wizardry 8, Black&White) lopen als een zonnetje. oor office en paintshop en internet echter voldoet het nog aan al (mijn) eisen, zonder ergens concessies te hoeven doen op wacht- of laadtijden etc.

Of DIE specifieke laptop nog vijf jaar meegaat zal dus sterk afhankelijk zijn van de eisen die JIJ er aan stelt, en uiteraard ook de manier waarop je er mee omgaat (want laptops hebben wel wat zwakke plekken). Ben je een echte gamer die grafisch zware nieuwe spellen speelt, dan is het antwoord NEE (en is een laptop sowieso al niet de meest voor de hand liggende keuze), speel je af en toe voor de lol en niet per se de nieuwste games, dan is het antwoord ja, maar wel onder zekere voorwaarden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik ben geen super gamer. Af en toe een spelletje, maar dan zijn het geen zware spellen meestal. Ik heb het vooral nodig voor mijn studie, maar de programma's zijn vaak nooit zéér zwaar. In principe is dit dus een vrij goede laptop voor nu, en jij zou hem aanraden als ik niet te hoge eisen stel? Het gaat me erom dat ik niet over 3 jaar weer een nieuwe moet gaan kopen.