wat gebeurt er als ik mijn lokale schijf wis?

ik wil mijn pc cleanen maar wat moet ik doen daar voor dus(alle prog alle bestanden enz.)

Weet jij het antwoord?

/2500

Je moet daarvoor of de herstel partitie aanspreken en de opdracht alles terug zetten naar fabrieksinstallatie of je cd voor windows er in stoppen en daarmee opstart en windows opnieuw installeren zorg er dan voor dat hij niet over de oude installatie heen zet want als je leest dat er nog old windows map wordt aangemaakt dan zit je fout maar maakt de partitie eerst helemaal leeg zie de extra opties wanneer je in dat scherm komt bij de vraag op welke partitie wilt u windows installeren als er sprake is van meerdere partities het handigste en snelste is de partitie verwijderen en daarna windows weer te installeren op de ongepartitioneerd ruimte let wel dit is maar een oppervlakkig verwijdering een slimmerik zou er vast nog wel iets op vinden als ie daar mee bezig gaat maar voor regulier gebruik is dit meestal voldoende

Beetje rare vraag, wat gebeurt er als ik mijn lokale schijf wis en bij de uitleg staat dat je hem wilt wissen cq opkuisen. Dan ga ik van de uitleg uit en gemakshalve even dat je een windows gebruiker bent. Wil je hem echt leegtrekken zodat er geen data meer te achterhalen is? Of wil je gewoon een frisse windows? Dat laatste kan je doen door je documenten op te schonen, programma's verwijderen die je niet gebruikt. Daarna even een malwareprogramma er overheen gooien programma's daarvoor? Revo uninstaller Eusing free registry cleaner Malwarebytes Alle hierboven genoemde progs zijn gratis te verkrijgen. Wil je echt je harde schijf leegtrekken? Dat kan dmv "killdisk" Ook deze is gratis te vinden op het net.

Er is daar een goede site voor, je kunt het maar het beste een beetje voorbereiden. Alle info over het opnieuw installeren van een PC is te vinden op Schoone PC. Je moet ook rekening houden met drivers en met de outlook pst bestanden en dergelijke, dus er zitten wel een paar haken en ogen aan voordat je het kunt gaan doen.

Bronnen:
http://www.schoonepc.nl/

formatteren zorgt voor een schone harddisk

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100