wat gebeurt er als ik mijn lokale schijf wis?

ik wil mijn pc cleanen maar wat moet ik doen daar voor dus(alle prog alle bestanden enz.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je moet daarvoor of de herstel partitie aanspreken
en de opdracht alles terug zetten naar fabrieksinstallatie

of je cd voor windows er in stoppen en daarmee opstart
en windows opnieuw installeren
zorg er dan voor dat hij niet over de oude installatie heen zet want als je leest dat er nog old windows map wordt aangemaakt dan zit je fout

maar maakt de partitie eerst helemaal leeg
zie de extra opties wanneer je in dat scherm komt
bij de vraag op welke partitie wilt u windows installeren
als er sprake is van meerdere partities
het handigste en snelste is de partitie verwijderen
en daarna windows weer te installeren op de ongepartitioneerd ruimte

let wel dit is maar een oppervlakkig verwijdering
een slimmerik zou er vast nog wel iets op vinden als ie daar mee bezig gaat
maar voor regulier gebruik is dit meestal voldoende
capthavoc
12 jaar geleden
Beetje rare vraag, wat gebeurt er als ik mijn lokale schijf wis en bij de uitleg staat dat je hem wilt wissen cq opkuisen.
Dan ga ik van de uitleg uit en gemakshalve even dat je een windows gebruiker bent.

Wil je hem echt leegtrekken zodat er geen data meer te achterhalen is?
Of wil je gewoon een frisse windows?

Dat laatste kan je doen door je documenten op te schonen, programma's verwijderen die je niet gebruikt.
Daarna even een malwareprogramma er overheen gooien

programma's daarvoor?
Revo uninstaller
Eusing free registry cleaner
Malwarebytes

Alle hierboven genoemde progs zijn gratis te verkrijgen.

Wil je echt je harde schijf leegtrekken?
Dat kan dmv "killdisk"
Ook deze is gratis te vinden op het net.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is daar een goede site voor, je kunt het maar het beste een beetje voorbereiden. Alle info over het opnieuw installeren van een PC is te vinden op Schoone PC. Je moet ook rekening houden met drivers en met de outlook pst bestanden en dergelijke, dus er zitten wel een paar haken en ogen aan voordat je het kunt gaan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
formatteren zorgt voor een schone harddisk