ik heb een draadloos netwerk Sweex LW055,maar hij is plotseling niet meer beveiligd , ,hoe krijg ik de beveiliging e r weer in ?

Toegevoegd na 1 dag:
de antwoorden die ik gekregen heb zijn mij niet duidelijk,is er iemand die het op een simpele manier kan uitleggen b.v.d.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

je moet het standaard gateway adres vinden

start
uitvoeren
of gewoon
in dat kleine text venstertje
onderaan

type in
CMD enter
dan komt er een zwart venstertje

daarin type je

ipconfig enter

en zoek daarna de het woord standaard gateway

meestal is het deze 192.168.0.1

vul die cijfer reeks in je adresbalk van je browser in
en dan komt er een schermpje met het admin paswoord
zie eventueel je handleiding

meestal is het admin admin of zoiets soms staat het op het modem

dan kom je in het instellingen menu

daar kan je de wireless setting vinden
verschilt per route waar
maar meestal is het wireless security

volg de stappen en apply

en reset of verbreek verbindig met je draadloze netwerkkaart en verbindt opnieuw met je netwerk nu zal ie om een ww vragen wat je net hebt ingevuld

succes

Toegevoegd na 4 minuten:
ik ga er vanuit dat je wel verbinding heb op dit moment maar dan onbeveiligd
als dat niet het geval is pak even een internet kabel en sluit deze rechtstreeks aan
capthavoc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zal eerst het IP adres van het adsl modem moeten achterhalen bijvoorbeeld 198.168.1.1 als je dat hebt start je internet explorer en typt daar het IP adres in . Als het goed is zit je dan in het modem en kun je daar van alles regelen.
Het is handig om het boekje of de handleiding in de buurt te hebben omdat de instellingen van de verschillende modems verschillen
FRank