Ik heb op Marktplaats tickts voor een beautyfarm verkocht. De ontvanger wil ze retourneren. Moet ik dat doen?

Volgens de voorwaarden zouden de tickets niet geldig zijn tijdens schoolvakanties. Hij wil ze nu terugsturen en wil zijn geld terug. Moet ik dat zomaar accepteren? Hij had toch ook eerst de voorwaarden kunnen vragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou ik niet doen. Verkocht is verkocht. Daarbij zitten aan vouchers vaak voorwaarden. Had hij maar moeten vragen en niet impulsief moeten kopen. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt maar ik zou zeggen verkocht is verkocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje lullig dat je het er niet bij hebt gezet. Maar je bent niks verplicht. Dus niks doen en als ze moeilijk gaat doen moet de rechter het maar bepalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij bezorgt Marktplaats de naam van een oplichtersbende. Voor de rechter verlies je dit, om verschillende redenen en je gooit jouw naam te grabbel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als jij iets koopt, en je komt er meteen achter dat je er niets aan hebt, ga je er toch ook vanuit dat je het mag terugbrengen? de koper had niet kunnen raden dat ze niet altijd geldig zijn. dat had je er wel bij moeten zeggen!

Het beste antwoord

Je bent niet verplicht om het terug te nemen. Maar het is wel zo netjes. En je kunt ze altijd nog doorverkopen dus echt verlies maak je er niet op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit is op eigen risico van de koper. Verkocht=verkocht. Je bent particulier en geen winkel waar je garantie hebt.
Je bent niet verplicht het terug te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is nu eenmaal de pech die je kunt hebben als je iets via MP koopt.
het was misschien netjes geweest als je het erbij had gezet in de advertentie, maar het is nu ook weer niet zo'n enorme nalatigheid dat de koper er zo'n punt van hoeft te maken (hij had he tenslotte ook expliciet kunnen vragen).
het is dus gewoon pech voor de koper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon de deal terugdraaien.
U heeft vooraf de koper niet voldoende geinformeerd.