Ik heb op Marktplaats tickts voor een beautyfarm verkocht. De ontvanger wil ze retourneren. Moet ik dat doen?

Volgens de voorwaarden zouden de tickets niet geldig zijn tijdens schoolvakanties. Hij wil ze nu terugsturen en wil zijn geld terug. Moet ik dat zomaar accepteren? Hij had toch ook eerst de voorwaarden kunnen vragen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je bent niet verplicht om het terug te nemen. Maar het is wel zo netjes. En je kunt ze altijd nog doorverkopen dus echt verlies maak je er niet op.

Dit is op eigen risico van de koper. Verkocht=verkocht. Je bent particulier en geen winkel waar je garantie hebt. Je bent niet verplicht het terug te nemen.

dat is nu eenmaal de pech die je kunt hebben als je iets via MP koopt. het was misschien netjes geweest als je het erbij had gezet in de advertentie, maar het is nu ook weer niet zo'n enorme nalatigheid dat de koper er zo'n punt van hoeft te maken (hij had he tenslotte ook expliciet kunnen vragen). het is dus gewoon pech voor de koper.

Gewoon de deal terugdraaien. U heeft vooraf de koper niet voldoende geinformeerd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100