Hoe kan ik Excel een verklarende tekst opnemen zodat ik weet wat het bepaalde deel voor functie heef?

Dus de tekst heeft niets met delkaar formule te maken maar alleen om de formule begrijpender te maken.

5 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (1)

U kunt voor de verklarende tekst een opmerking gebruiken, denk ik.
Selecteer de cel waaraan u een opmerking wilt toevoegen en voer een van de volgende handelingen uit:
Klik op het tabblad Controleren in de groep Opmerkingen op Nieuwe opmerking.
Druk op Shift + F2 drukken.
Klik met de rechtermuisknop op de cel en klik vervolgens op Een opmerking invoegen.
__________

Vooruitgang betekent niet altijd versimpeling:
ik gebruik zelf nog Office 2000. Daar hoef ik enkel bij de cel ‘Opmerking invoegen’ te kiezen.
Toegevoegd op 22 september 2018 15:06: tekst
Plaatje bij antwoord
SimonV
5 jaar geleden
AnnBoo8146
5 jaar geleden
In de versies van excel die ik ken, zit de invoegen van een opmerking ook onder de rechtermuisknop. Dus als je een versie gebruikt, waar nog niet een zogenaamd lint in zit, kan je dit op die manier vinden.
Als je de cel, waarover je een toelichting wilt geven, met de rechtermuisknop aanklikt verschijn er een menu waar dit een optie is.
SimonV
5 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik vond het al zo curieus dat Microsoft dit als enige antwoord gaf.