Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel woorden passen er in 1 A4 blaadje?

In microsoft word2007 (zonder liniaal verandering en Alinea's)

Toegevoegd na 18 minuten:
Calibri
Grootte: 16

ik bedoel een verhaal of werkstuk, met gewone zinnen dus

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je geeft aan dat het om gewone tekst gaat. Om de verdeling te bepalen gebruik je een tekst generator die woorden genereert met een normale verdeling. Je kunt hiervoor een Lorem Ipsum generator gebruiken. Deze genereert een proeftekst. Deze methode wordt in de drukwereld gebruikt om een beeld te krijgen van hoe tekst op het drukwerk wordt verdeeld.

http://nl.lipsum.com/

Als je die tekst in Word 2007 zet met normale indeling dan kom je uit op ongeveer 330 woorden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zitten geen ;'s in de tekst. En iets teveel punten, zo lijkt het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gewoon een standaard tekst die je kunt genereren met een Lorum Ipsum generator. Hierbij krijg je een goed overzicht van de indeling. In de reacties gaf de vraagsteller aan dat het om gewone tekst ging.

Andere antwoorden (2)

Dat ligt er aan. Gebruik je hele grote worden en groot lettertype dan kunnen er minder op als wanneer je korte worden gebruikt en klein lettertype maar anders ong. 600 ofzo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kortste woordje dat ik ken namelijk "u" heb ik in Word gezet (calibri lettertype 16 deze heb ik constant herhaald en ik kwam uit op 2058 (pagina bereik staat op maximaal)

Ik heb wel Word 2011 for MAC maar dat moet geen verschil maken.

Wel vraag ik me af wat je hier aan hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding