waarom werkt master-slave soms wel en soms niet?

ik heb een master-slave contactdoos waarop de pc en randapparatuur zijn aangesloten.
die werkte naar behoren, maar sinds enige tijd moet je maar afwachten of de randapparatuur uitgaat als de pc naar slaapstand gaat. de grensspanning kan ik varieren, die staat nu op laagste stand maar heeft ook op hoogste stand gestaan.
maar vaak gaat het weer tijdenlang goed. ik dacht even dat het met elektrische statische lading te maken zou hebben en heb daarom de doos losgekoppeld van spanning maar dat hielp niets.
wie kan mij uitleggen wat er aan de hand is en of het te verhelpen is

Toegevoegd na 1 week:
weet echt niemand dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Misschien kan je eens de pc loskoppelen (de stekker aan de computerzijde eruit trekken, en in de stekkerdoos laten zitten) en zien of de slave-apparaten dan wel uitgaan. De master trekt dan dus geen stroom.
Als de slaves uitgaan dan trekt de pc meer stroom dan de ondergrens van de stekkerdoos.
Als de slaves niet uitgaan dan is er iets mis met die stekkerdoos. Of natuurlijk de voedingskabel naar de pc, maar die leveren vrijwel nooit een probleem.