Als ik de radio op de laptop op heb staan en ik wil gaan e-mailen of naar een andere site, dan valt de radio steeds uit. Hoe kan ik dit voorkomen?

Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld maar ik kan hem niet terugvinden en het probleem doet zich nu dus weer voor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dan heb je waarschijnlijk een erg lage overdrachtssnelheid (of je pc is oud/heeft er veel rotzooi op staan).
Als je wifi gebruikt, ga eens dichter bij het modem zitten en probeer het dan nog eens, gaat dit beter dan zit je gewoon te ver van het modem af (wanden en vloeren/plafonds zorgen voor een lagere snelheid).

Je kunt ook het proces voor jouw radiospeler op de laptop lager zetten. Je moet dan naar Task manager gaan (CTRL-ALT_DELETE of in windows 7 de zoekfunctie gebruiken), ga naar het tabblad "Processen", zoek het proces welke voor jouw radiospeler is, klik de rechtermuisknop "prioriteit instellen" en selecteer "laag".
Je kunt omgekeerde dan ook doen voor het proces van de browser en voor de email client, echter selecteer je dan voor die "Hoog"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord. De pc is inderdaad tamelijk oud. Ik heb al even gekeken bij Task Manager maar ik weet niet helemaal zeker wat voor mijn radio is. De meeste dingen herken ik wel maar niet alles. Dat ga ik dus nu uitzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg alsjeblieft "je", ik ben niks meer dan jouw hoor. Kun je mij deze vragen eens beantwoorden? (weet je het niet, graag even een "?" voor in de plaats.
* Hoe oud is jouw pc
* Weet je toevallig ook de specs van de pc? (werk geheugen etc)?
* Welke anti-virus en/of firewall gebruik je?
* Welke windows heb, xp, vista of windows 7?
* Welke "radio" gebruik je? En ben je een beetje bekend met pc's of iets huiverig er voor? Vat mij niet verkeerd op, niet lullig bedoelt hoor, ik probeer een indruk te krijgen over jouw kunnen met pc's en of ik je wat programma's kan sturen (en jij daar mee uit de voeten kunt) om te zien of we die pc van jouw iets beter kunnen laten lopen.