Waar vind ik uitgebreide informatie over het beperken van Internet gebruik Van Android?

Alleen vannacht had mijn mobiel Al 11MB verbruikt en dat is dus veel te veel.
Dus niet alleen informatie, maar ook tips en trucs hierover.
Ik zoek ook informatie over wat er bij de synchronisatie allemaal wordt gesynchroniseerd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Ritsuka
11 jaar geleden
Welke apps heb je dan? Want vaak is het iets als whatsapp of wordfeud die nieuwe data binnenhaalt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die 11MB is alleen al van OS services
En in de nacht is het toestel niet gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
welke android versie heb je ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jelly Bean op de Galaxy S3 mini.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik neem aan dat je al bij instellingen > data usage hebt gekeken. Dan moet je even op een app klikken en kijken of hij in de voorgrond of achtergrond heeft gedownload/geupload. achtergrond data gebruik voor mobiele netwerken kun je uitzetten door op de 3 puntjes te drukken rechts boven. zo had mijn gallery ook 110 mb data gebruikt in 1 nacht op de achtergrond =(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar heb ik inderdaad gekeken. Ook wat uitgezet.
Maar heb inmiddels de oorzaken gevonden. En dus ook die vinkjes weer aangezet. Uiteindelijk lag het aan 2 zaken, ten eerste stond bij synchronisatie van alle accounts alles aan. Dat heb ik allemaal weer uitgezet. Toen was ik van de zwaarste dataverkeer af en ging ik van ca 100MB naar 5MB terug. Toen heb ik via omwegen uitgevonden dat de app K-9 Mail die 5MB nog verbruikte (in de ochtend) in twee processen waaronder ook OS Service.
Dus ik heb die app weggehaald en gebruik nu de gewone 'email' app.
Ook het proces OS Service is nu netjes in rust en alleen vanmiddag gebruikt hij 168kB en email 180kB. Dus dit is helemaal opgelost. Nu ben ik alle aanpassingen weer aan het herstellen. Dus korte verversingstijden voor email. JuiceDefender uitgezet.
Kan ik morgen gaan testen met de batterij duur en hoeveel invloed wifi en gps hebben, wanneer die de hele dag aan blijven staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O ja, ik had ook nog de samsung apps uitgeschakeld. Die verbruikten ook erg veel en vaak.

Het beste antwoord

Wat er allemaal gesynchroniseerd word is niet zomaar te zeggen. Dat ligt er namelijk helemaal aan wat voor programma's je allemaal hebt geinstalleerd en hoe die zijn ingesteld. Je moet namelijk in elk programma gaan kijken wat je daar ingesteld hebt om te synchroniseren.
Gmail. Automatisch bijlagen wel of niet downloaden.
Contactpersonen. Welke groepen wel of niet syncen
Kalender. Welke kalenderonderdelen sync je
Facebook en twitter. Hoe vaak update je.
Andere mailprogramma's. Hoe vaak update je en doe je bijlagen automatisch downloaden.
En zo zullen er nog wel wat apps zijn die verbinding met internet vragen om data uit te wisselen.
Wil je dit niet zul je voor elk progje je sync instellingen moeten aanpassen. Of je moet snachts op wifi overschakelen of je data verbinding gewoon uitzetten. Maar bij het uitzetten van de dataverbinding loop je kans dat ie bij het aanzetten alles gaat syncen en je alsnog je data verbruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoek meer naar website die het onderwerp helemaal uitlichten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er eens even op gezocht, maar kan er niks over vinden dat hier duidelijkheid in brengt. Wat je zou kunnen proberen is om "my data manager" te downloaden. Een progje die exact bijhoud welke apps en processen welk dataverbruik hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha, die heb ik reeds. Daaruit heb ik juist gehaald dat dat proces zoveel data verkeer had. zie ook in de reacties bij de vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
okee. Ik lees inderdaad dat er meerdere dit probleem hebben. Ze adviseren het progje droidwall. Daarmee schijn je selectief dataverbruikers in en uit te kunnen schakelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kwam zelf ook alleen maar forums tegen. Droidwall werkt alleen op een ROOT OS. Die heb ik niet en wil ik voorlopig niet. Heb het toestel nog net een week. Ik heb nog een maand om die data onder controle te krijgen. Ik zit nu nog op een 1000MB abonnement, maar wil naar 200MB. Dat is dus 6,6MB per dag. Ik heb alle synchronisaties uitgezet. Want contacten, agenda en email doe ik op mijn eigen wij (K-9 Mail).
Er is ook een 'internet' sychronisatie optie, die begrijp ik ook niet echt. Wellicht iets met bookmarks en wachtwoorden.
Dat soort zaken hoeft niet, daar ik maandelijke een volledige backup maak en die dus niet online hoeven te zijn. Had voorheen een blackberry, waarbij toch ook redelijk op internet (dingetjes) bezig was. Daarin verbruikte ik maar 100MB in de maand. Als ik NU met my data manager kijk, heb ik nog maar 3 grotere dataslurpers: Opera Mobile (3MB), OS Services (1MB) en K-9 Mail (1MB). Ik gebruik ook JuiceDefender zodat het data en wifi uitgeschakeld is als het scherm uit staat.
En Tasker, heb ik ingesteld voor de super zware apps (zoals youtube en Android Play) dat daarmee wifi wordt ingeschakeld en Mobiele data uit. wellicht dat blackberry BIS de email ook nog enorm gecomprimeerd is, wat ik nu dan niet meer heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In K-9 kan je ook ervoor zorgen dat alleen de header word gedownload ipv een hele mail. Dat scheelt dan ook. Maar wat de hoeveelheid data door het OS word verstuurd en opgehaald weet ik niet.Bij mij is dat na twee weken maar 1Mb en ik zit op 4.0.4.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok, 1MB voor twee weken is een mooie target. Zit zelf op 4.1.1.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog een vraagje aan je. Welke email programma gebruik jij, welke email provider heb je (gmail)? Als My Data Manager aangeeft OS Services 2MB en K-9 Mail 2MB, en ik kijk bij systeem instellingen bij gegevensverbruik, en ik zie daar K-9 Mail 4MB, is dan de conclusie dat OS Services ook K-9 Mail is?
Heb nu K-9 mail weggehaald om dan eens te kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik Gmail voor mijn gmail account en K-9 mail voor mijn zonnet, hotmail en xs4all accounts.
Ik zie inderdaad dat "my data manager" andere waardes voor K-9 mail aangeeft dan de android data teller.
Ik denk overigens dat google services in de android data teller hetzelfde is als os services in my data manager.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
OK.
Waarom heb je het gmail account apart? en niet ook in K-9 Mail? Het lijkt erop dat K-9 Mail toch de grootste boosdoener was. Na een half uur heb ik een OS Service waarde van 13kB, terwijl dit normaal al over de 100kB was.
Ook de email blijft nog ruim onder de 100kB. Bedankt tot zo ver.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind Gmail voor het google mail account prettiger werken. Ik had het uiteraard ook K-9 kunnen zetten, maar ik vind de scheiding in notificatie tussen gmail en K-9 ook wel prettig.
Maar dat je K-9 mail zoveel data verbruikt is niet normaal nee. Dan zou ik bij het herinstalleren toch even naar de instellingen kijken per account. Misschien dat je te vaak polled per account en eventueel de download limiet lager instellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had eerst gmail geprobeerd, maar ik hekel aan het groeperen van de berichten. Dus weer account weggehaald en synchronisatie uitgezet.
Op mijn tablet werkte de 'email' app niet lekker, dus was ik direct naar K-9 Mail gegaan. Heb al diverse instellingen geprobeerd in K-9 Mail, waaronder push, poll, met lange intervals. Dat gaf geen verschil. Hoewel poll minder verbruikte als push instelling.
Ook de combi met JuiceDefender uitgeprobeerd.
Data limit had ik niet gewijzigd. Maar goed, nu dus op het gewone email app, die werkt voor alsnog prima. Ik denk dat K-9 Mail ook diverse mappen download en synchroniseert van gmail. Maximaal 10 mappen had ik als minimale instelling staan. Ook alleen level 1 type mappen sychroniseren. Weet je het leek wellicht als Mozilla Thunderbird. Daarin had je ook de mappen en als je een bericht verstuurde, werd die natuurlijk verzonden, en even later weer opgehaald, zodat hij in de verzonden items map zichtbaar werd. Dus als je een bericht verstuurd, met een bijlage van 9MB, dan had je minimaal 18MB omdat hij het verstuurd en dan weer ophaalt.
Want de mappen werden gesynchroniseerd met google.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar zou het aan kunnen liggen. Maar bij het syncen hoef je niet meteen de hele mail terug te syncen. Gmail doet dat sowieso niet.
Mijn standaard email client werkte ook niet. Daarom ook maar K-9 gekozen. Ik gebruik overigens de gezamenlijke inbox niet. Ik laad geen afbeeldingen automatisch. Ik laad 25 berichten tot max 32kB. Alleen 1e klas mappen. En ik sync elk half uur.
Maar het zou inderdaad kunnen dat K-9 niet goed met gmail om gaat qua dataverbruik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je geeft niet het goede antwoord op de feitelijke vraag, maar toch beste antwoord als waardering voor je hulp!