Naar welk ip-adres wordt gekeken bij het geven van reclame?

Ik zag net bij kassa dat via je ip-adres en coockies je interesses worden gevolgd. Naar aanleiding daarvan wordt de gepaste reclame op je scherm weergegeven. Dat wist ik al, maar: Naar welk ip-adres wordt hierbij gekeken? Want stel dat ze kijken naar het ip wat je zeg maar van je internetprovider krijgt, dan zou toch op elke computer in huis dezelfde reclame komen? Mij lijkt het dus logischer als ze het ip van de desbetreffende computer nemen. Maar dat is eigenlijk ook weer raar, want die bedrijven kunnen niet zomaar zien welk ip je computer heeft gekregen van de router.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

voorbeeld:

je hebt hyves, en vul daar eens in vrijgezel.
En bingo....lexa, badoo, etc verschijnen als een reclame..

Het is niet echt je ip-adres wat word bekeken, maar meer je instellingen, je surf gedrag, en aan de hand daarvan krijg je reclame voorgeschoteld.

Surf maar eens op vakanties, en je zal zien dat je ineens reclames krijgt van reisbureaus.

Dat doen ze met de zogenaamde cookies..

Vandaar ook de opties om lekker anoniem te kunne surfen, geen onnodige reclame waar je niet om vraagt...

Meeste bedrijven koppelen dit aan je ip-adres, om gerichter advertenties te kunne versturen, je ip-adres is je herkenning op i-net, officieel mag het niet, maar wie controleert dit ?
Ja,. kassa toevallig, kamervragen erover, net zoals KPN werd gehackt, veel beloftes en....

Makkelijkste uitgelegd: Klaag niet dat je gestalkt word op internet, jij bent degene die een openbaar profiel aanmaakt, haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het IP-adres wat jouw PC van je router heeft gekregen is volgens mij niet bekend buiten de deur. En daarbij voor de meesten is dit sowieso iets can 192.168.1, dus heel veel dezelfde over de verschillende huizen. Dus de enige die ze kunnen bewaren is die van je router zelf (WLAN) die het van je provider gekregen hebt. Als ze dat vingerprinting gaan toepassen, dan weten ze wel weer precies welke PC het was. En ook als je IPv6 krijgt, want dan heeft ieder apparaat zijn eigen unieke IP-adres