Als we op onze vaste computer branden valt de computer uit, wat kan dit zijn?

De computer valt vanzelf uit als wij gaan branden. Af en toe valt hij ook tussendoor gewoon uit. het beeld is dan helemaal zwart en hij moet opnieuw opgestart worden. Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

kan een temperatuur probleem zijn. als de processor te warm word zet hij zichzelf uit ter bescherming.
Kijk eens of de ventilatoren nog draaien en of er niet te veel stof in zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
das het eerste waar je naar kijkt lijkt mij +je
cd speler kunnen ook behoorlijk warm worden bij et branden maar daardoor zou hij in principe niet uitvallen
alleen als de ventilator nie geod werlt of ze;f vreselijk tekeer gaat en hij toch te warm wordt
maar als dit regelmatig gebeurd vooral bij zware programma dan is er misschien iets mis met het geheugen
het kan eigenlijk van alles zijn maar een warmte isseu is wel hoofd oorzaak nummer 1 denk ik

Andere antwoorden (2)

Zou inderdaad temperatuur kunnen zijn, maar meer waarschijnlijk is een versleten of underpowered power supply.
Vervang de power supply (paar tientjes)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meest voor de hand liggende oorzaak is dat je computer te warm wordt.
Hoelang heb je deze computer en heb je deze aan de binnenzijde wel eens ontdaan van stof, vooral het koelblok van de processor.
Grot,
Frank