ip adres achterhalen als je zelf de laatste mail hebt verzonden en die ander mailt al dagen niet terug?

ik heb de oplichter zelf als laatst een mail gestuurd, nu weet ik dat ik via bericht bron weergeven kan zien wat zijn ip adres is, echter heb ik de email in de discusie als laatst verzonden, is dat ip adres dan niet van mij?
of hoe kan ik achter me eigen ip adres komen, als de zelfde nummers ook in berichbron weegave staat dan weet ik dat het dus niet zijn ip adres is, ik wil dus uit eindelijk zijn ip adres hebben, als ik achter zijn ip adres kom helpt dat goed bij aangifte van oplichting.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Je eigen ip:

Start, uitvoeren (run), typ cmd, typ ip config
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje wel
heb mijn ip adres gevonden

Andere antwoorden (2)

of www.watismijnip.nl die geeft je externe ip aan
maar een ip zoeken zegt tegenwoordig niet zoveel
met dynamische ip adressen

Toegevoegd na 2 minuten:
er is daar ook de ip lookup maar die zit er een complete provincie naast bij mij dus dat zegt echt niets
hooguit kan de provider je dan misschien verder helpen
capthavoc
12 jaar geleden
Even een stukje over IP adressen....
Je hebt met de huidige IP adressen 2 soorten adressen, de private / privé adressen en de public / publieke adressen.
Het verschil zit hem in dat de private adressen alleen geldig zijn binnen jouw netwerk / huis en de public adressen representatief zijn voor wat de wereld van jou ziet.

Er zijn een aantal ranges die als privé worden beschouwd, namelijk:
10.x.x.x - 10.255.255.255
172.16.0.0 - 172.31.255.255
192.168.x.x -192.168.255.255

127.x.x.x loopback adressen
169.254.0.1 - 169.254.255.254

Deze adressen zijn dus niet uniek en niet te gebruiken om iemand te traceren.
Een voorbeeld, het adres 192.168.1.1 is een veel voorkomend adres wat voor routers binnen je netwerk wordt gebruikt.
Dit adres kun je terug vinden zoals hierboven genoemd met een cmd venster te openen en daar "ipconfig /all" in te typen.

De adressen buiten deze range zijn public adressen. Een voorbeeld is 173.194.34.56 voor google.nl
Dit is een uniek adres en kan door niemand anders dan Google op dit moment worden gebruikt.

Als jij als gebruiker op Internet gaat krijg je van je provider een IP adres uitgedeeld. De provider bepaald of dat dit een statisch of dynamisch adres is. Dat wil zeggen dat je elke keer hetzelfde IP adres krijgt, of elke keer andere (zoals vroeger was toen je met een modem inbelde)
Dit is dus struikelblok 1.

Daarnaast maakt een gebruiker die mailt gebruik van een mailserver (waarschijnlijk die van de provider of van gmail of hotmail) Ook deze hebben een IP adres.
Zie het dat iemand uit Spanje een brief op de post doet in Madrid en deze naar Nederland stuurt, waar het in Amsterdam als verzamelpunt binnen komt.
Madrid en Amsterdam zijn dan niet de daadwerkelijke verzenders en ontvangers(adressen) maar toch wordt dit vaak wel bij computers ook meegezonden, waar het vandaan komt. Dit maakt het als struikelblok 2 lastig om dus het exacte adres te achterhalen.

Als laatste struikelblok is de provider...
Mocht je wel aan het juist IP adres komen, dan zal de provider jou als particulier geen adres gegevens geven, van wie dit IP adres is (de betaler / klant gegevens) dit ivm de privacy.
Pas een hogere instantie als politie heeft dit recht om dit op te vragen en er dan wat mee te doen.
Maar ik vraag me erg af of je als particulier met een IP adres naar de politie kunt gaan en het verhaal aannemelijk maken dat zij hier actie op ondernemen...

Al met al een leuke informatie, maar ik denk niet dat je tot de persoon komt.