Hoe kan ik mijn Acer aspire laptop minder geluid laten maken?

bijv. mijn ventilator maakt soms een beetje lawaai terwijl ik alleen maar internet heb open staan.

Toegevoegd na 6 minuten:
En hoe moet ik mijn laptops ventilator schoonmaken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Misschien wordt je laptop te snel warm en moet je fan constant draaien om het te verkoelen. Maak de roosters aan de onderkant (of zijkant) stofvrij. Er moet genoeg lucht door de rooster kunnen gaan. En na een tijdje gaat er stof in de rooster zitten waar de lucht weer uit je laptop komt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Schoonmaken kun je doen door middel van een kruimeldief (en anders gewoon een stofzuiger). Doe wel je laptop uit voor de zekerheid.

Ook kun je proberen om je laptop open te schroeven (als je rooster aan de onderkant is). Als dit te moeilijk is, niet doen :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat hier boven staat helpt indd.

Wat je ook even kan doen is naar taakbeheer en kijken naar je processen.

vaak staat zelf als je het niet door hebt veel processen aan. Laat hier iemand naar kijken met een beetje verstand van windows want je moet niet systeem processen afsluiten en ook niet Explorer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door minder lang de laptop aan laten staan.