Als ik iemand een e-book kado wil geven, hoe ziet dat er dan uit?

Ik wil iemand een e-book kado geven, geen bon of iets dergelijks maar een specifiek boek. Hoe doe ik dat?
Als ik bij bv bol.com een e-book bestel krijg ik een download pagina, dat is lastig inpakken. Iemand een idee hoe ik dit kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
47.8K

Het beste antwoord

Bol.com geeft in haar FAQ aan dat een ebook alleen cadeau gegeven kan worden door het geven van een Bol.com cadeaubon. Inderdaad moet iemand dan zelf nog het ebook uitkiezen en bestellen.

Bij o.a. Libris kan je een eBookkaart kopen, waarmee je iemand een ebook cadeau kan doen via een fysiek kaartje. De keuze in boeken is echter beperkt (op moment van schrijven 24 boeken).

Ik ken maar twee websites waar je rechtstreeks een specifiek ebook cadeau kan geven: Amazon en BuboBooks.

Bij Amazon kan je een ebook cadeau geven -geen Nederlandse ebooks helaas.

Daarnaast kan je bij BuboBooks een ebook cadeau geven. De ontvanger krijgt dan een mail met een aankondiging van het cadeau, een persoonlijke boodschap en een link naar het ebook. Hij/zij kan het ebook dan downloaden van de website op dezelfde manier als je het ebook zou downloaden als je het voor jezelf had gekocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hangt er vanaf voor welke reader. Bij de Kindle kun je via Amazon e-books kado doen. De ontvanger krijgt dan in een email een link. Kliker de klik en klaar is kees.
Of bedoel je dat je het niet leuk vindt dat je niets kunt overhandigen? Dat zou je op kunnen lossen door iets te printen [de kaft van het boek bijvoorbeeld] en dat te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mmmmm ik heb zelf ook een ebook . die download site is voor boeken op je e-book te zetten . er zijn niet veel stripboeken maar wel hele leuke boeken .
1 je maak je e-book vast aan je computer .
dan ga je naar je site.
en dan staat er of je je je e-book wil vastbinden dan druk je op oke .
heb je dat gedaan dan kan je allemaal schrijfsters in typen en dan staan al die boeken van die schrijfster . je kan ook naar categorieën bijvoorbeeld aktie-avontuur .
de site die ik heb gedownload is calibre-E-book management.