Is het mogelijk om geen Data (D:) op computer te hebben en waar sla je je bestanden dan op? zie extra uitleg:

Ik heb het idee dat mijn bestanden op Lokaal station (C:) staan, omdat ik steeds de melding krijg dat deze te vol is. Echter ik zie net dat ik geen Data (D:) heb ik zoals op de computer thuis. D is hier een dvd-station. Waar kan ik mijn documenten nu het beste neer zetten zodat ik weer ruimte heb op schijf (C:)? Op de afbeelding staat 'Deze Computer'.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (5)

Je kan een externe harde schijf kopen, en deze aan je computer koppelen, Je zet dan documenten, afbeeldingen en video's over naar deze schijf.
Je kan ook programma's deinstalleren, en herinstalleren op deze schijf, het nadeel hiervan is dan wel dat je altijd je schijf aan moet hebben staan als je deze programma's wilt gebruiken.
Jaspro101
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okeee bedankt voor je antwoord, momenteel heb ik nog geen geld voor een externe harde schijf, kan ik mijn bestanden veilig op C laten staan?
Jaspro101
12 jaar geleden
als je een spel aan het spelen bent, en hij probeert op te slaan en hij heeft geen ruimte, kan het bestand volgens mij beschadigd raken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okeee, fijn! Ik ga het eerst op usb's overzetten en vervolgens later een externe harde schijf kopen zodat ik mijn bestanden niet verlies :)
In plaats van een externe schijf zou je ook een USB-stickje kunnen kopen; deze zijn niet zo duur (laatst had ik er bij de uitverkoop bij Kruidvat 1 van 2 Gb voor € 2,50, maar dat is echt wel een uitzonderlijke prijs).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw, dat is nu wel een goede oplossing totdat ik geld heb voor een externe harde schijf! Bedankt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je positieve reactie, maar neem zeker ook de andere antwoorden ter harte!
je harde schijf bestaat grotendeels uit programma
de map mijn documenten bevat alle met de hand gemaakte bestanden die je eigenlijk dan wilt overzetten

Dus het is soms handig programma,d die je niet gebruikt er af te halen want die nemen op films na veel ruimte in beslag.
en soms staat er zoveel programma op die je eigenlijk maar zelden of zelf nooit gebruik
ik weet niet hoe groot je harde schijf is ?
en wat voor bestanden je echt wilt bewaren ?
maar dat gedeelte is meestal niet zo groot
maar bedenk ook muziek die je hebt gedownload hoeft je niet perse altijd maar te bewaren
kijk dus goed wat je echt echt echt wilt bewaren en zet dat op een usb stick of brandt veel foto op een dvd o.i.d

en gebruik een goed schoonmaak programma
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. ik zal eens een schoonmaakprogramma over mijn schijf doen, wat een goede tips allemaal!
capthavoc
12 jaar geleden
hopelijk lukt het je nog om dat te installeren
als dat niet lukt probeer eerst nog de prullenbak te legen
en eventueel bestanden uit mijn documenten en afbeeldingen en muziek die je niet meer gebruikt
en gooi daarna de prullenbak nog ene keer leeg
en installeer dat het schoonmaak programma succes
Standaard heb je op de computer alleen een 'C:' schijf. Deze heet zo omdat vroeger de computers 2 floppy-disk-stations hadden die A: en B: werden genoemd. Als je C: schijf vol is, is er dus geen ruimte meer. Je moet dan: of je C: 'opruimen', of een tweede schijf (laten) inbouwen, of de schijf die je nu hebt (laten) vervangen door een grotere. Als je hier geen verstand van hebt kun je dat het beste laten doen door de winkelier, of iemand die je dat toevertrouwd, want als het fout gaat kun je al je gegevens kwijt raken (wil je niet bang maken hoor!).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lukt alleen met een extra schijf, echter kan je waarschijnlijk veel ruimte winnen met opruimen van je c: Schijf. Doet dat met treesize, dan zie je precies wat er zoveel ruimte inneemt. Het is gratis., zie link.