hoe kun je de toegang tot dropbox ontzeggen voor mensen die eerst wel toegang hadden?

Nav een tip van mijn vorige vraag ben ik dropbox gaan uitproberen maar hoe kan ik de toegang voor mensen ontzeggen die dat eerst wel hadden? En nog een vraag; als mensen mijn toegangsgegevens hebben moeten zij dan zelf toch ook nog dropbox installeren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Om toegang te ontzeggen, klik je met rechts onder in de taakbalk op het dropbox symboo en kies voor "open dropbox website". Klik op het tabblad sharing en klik op info achter de map waar je iemand wilt deleten. Klik op het tabblad members. Je ziet nu alle leden die toegang hebben tot desbetreffende map. Door nu op het pijltje achter een naam te klikken kan je kiezen voor "kick out". Toegevoegd na 2 minuten: Wat betreft het tweede deel van je vraag: ja, mensen die uitgenodigd worden krijgen in hun uitnodigingsmail direct een link naar de downloadlocatie. Als zij het niet installeren kunnen zij ook niet in dropbox

Dan moet je onlone inloggen en naar het kopje "sharing" gaan. en dan moet je naar de map die je deelt met de ander gaan, en op options klikken. Daarna ga je naar members, klik je op het lid dat je eruit wilt hebben en klik je op het pijltje. als laatste druk je dan op kick out, en dan op kick out user.

Dit ligt er natuurlijk geheel aan of je het public hebt of niet. als het public staat dan zou je het bestandje een andere naam kunnen geven of in een andere map kunnen stoppen... let wel op dat niemand dan meer toegang heeft tot dat bestand mits jij de juiste url weer doorgeeft Zowiezo hoeft een andere geen dropbox te hebben om je bestanden binnen te kunnen halen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100