Ik heb op mijn D schijf een map met de naam: e97d548dc0bc5446ae83. Wat betekent dit?

Kan ik deze gewoon verwijderen, want als ik dat doe vraagt die om een bevestiging, of moet ik hem laten staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is een tijdelijke map van een installatie.
Vaak kun je in de map nog de installatiebestanden terug vinden die gebruikt zijn. Hierdoor kun je achterhalen om welke software het ging.
Ik weet bijvoorbeeld dat Microsoft Office ook zo'n map gebruikt om hier de bestanden van de CD/DVD in te zetten en zo doende de installatie sneller kan laten verlopen (een harddisk heeft een snellere informatie leessnelheid dan een harddisk) en is daarnaast ook een mogelijkheid om snel een herinstallatie / reparatie en toevoeging van de software te doen, zonder dat de CD/DVD nodig is.

Op zich is het dus een map met inhoud die niet per se nodig is. Je kunt hem, als je dus schijfruimte te kort hebt of wilt besparen verwijderen. Tegenwoordig met de ontzettend grote disks is dit vaak niet het geval.
Beide opties zijn dus ok, het laten staan of het verwijderen... de keuze is aan jou :)

Dit is wel een handmatige actie en zal niet worden opgepakt door cleaning tools.

Daarnaast heeft een defragmentatietool (zoals eerder werd genoemd) niets te maken met het opschonen van de diskruimte, deze tool ordent de ruimte slechts op je disk netjes, zodat bestanden sneller gelezen kunnen worden die bij elkaar staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij "schijfopruiming" zal deze map waarschijnlijk wel verdwijnen. Grote kans dat in deze map tijdelijke installatiebestanden van een widows update hebben gestaan. Probeer eerst anders de map te verplaatsen. Mocht dat problemen geven dan kun je hem terugzetten. Indien geen problemen, gewoon definitief verwijderen.

Schijfopruiming is te vinden bij Start-> Programma's-> Bureau-accessoires-> Systeem werkset.

Anders is "schijfdefragmentatie" nog een oplossing, ook te vinden in die map.