kan ik een externe beeldscherm aan mijn laptop verbinden zodat ik 2 shermen heb ?

ik heb een windows 7 laptop. ik wil dus een beeldscherm aan mijn laptop verbinden zodat ik bijvoorbeeld op de ene scherm een liedje op youtube kan afspelen en op de andere een spel spelen. maar kan dat met een laptop?

ik heb een samsung scherm en een samsung laptop.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Ja dat kan, Als het goed is zit er een VGA (Meestal zwarte draad met een blauw dingetje eraan) aan. Als je dit in de juiste input van je laptop stopt moet het goed gaan.

Maakt hij geen automatische verbinding? Ga dan naar je bureaublad en druk op je rechtermuisknop en kies: Schermresolutie

Daar kan je het scherm zelf erbij zitten (VGA moet er dan wel inzitten)

Toegevoegd na 2 minuten:
Om de beeldschermen uittebreiden: Ga naar Schermresolutie en kies bij de 4e optie: Deze beeldschermen uitbreiden

Pakt het beeldscherm het niet? Probeer de knop Detecteren rechtsboven dan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan wel een extra beeldscherm aansluiten. Dat heb ik ook een keer gedaan toen het beeldscherm van mijn laptop kapot was. Dit doe je met een beeldkabel.
Maar volgens mij kun je niet op beide beeldschermen iets anders tonen. Je laptop geeft door wat er op het beeld moet komen en op beide beelden komt dan hetzelfde.

Je kunt wel het ene beeld laten overlopen in het andere. Maar daar heb je dan wel een geschikte videokaart voor nodig.
In de bron kun je een afbeelding vinden en nog wat meer informatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is wel gelukt met op elk beeld iets anders tonen. je kan dan bij scherm resolutie de optie scherm uitbreiden kiezen dan kan je van alles daarheen slepen.
Je kan wel degelijk een scherm op je laptop aansluiten, zo werk ik al jaren. Even kijken welke aanslyiting op je laptop en scherm zit, zal hdmi of vga zijn. Kabel ertussen en je laptop zal je scherm vinden. Standaard dupliceerd hij het beeld van de laptop op je scherm, druk op de Windows toets op je toetsenbord gecombineerd met de letter P, en kies voor de optie: Uitbreiden. Voilà, 2 schermen ;)