Ik heb een samsung smart TV en ik wil hier films op kijken die op mijn PC staan. Hoe moet ik de TV en PC instellen om dit te kunnen doen? Ik heb wifi

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (5)

Als de tv een netwerkaansluiting heeft is het eenvoudig; tv in het netwerk opnemen en via het menu op tv naar de btreffende film navigeren. Geen netwerkaansluiting, dan zal er een media player tussen tv en netwerk gezet moeten worden. Deze zijn rond de €100,- al ruim te koop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste,

Ten eerste dien je ervoor te zorgen dat de televisie op het netwerk staat aangesloten.

Daarna adviseren wij jou om Allshare te downloaden en te installeren op jouw PC. Je kunt dit downloaden via de Samsung site op de product pagina van jouw toestel. Heb je dit gedaan, dan kun je bestanden toevoegen aan dit programma. Als je vervolgens een bestand selecteert en op 'afspelen op ander apparaat' klikt kun je de televisie selecteren en zal het bestand worden afgespeeld.

Ook kun je dan via de Smarthub-functie op jouw televisie naar 'Video's' gaan om een film af te spelen.

Met vriendelijke groet,
Samsung Webcare
www.samsungworld.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de reactie. Wat is het voordeel van Allshare t.o.v. de geboden oplossing in antwoord 1? En nu ik u toch 'aan de lijn heb' ;-) Is bekend wanneer de app Uitzending gemist beschikbaar wordt? Alvast bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Marty77, De oplossing die Javaansezware biedt, is geen oplossing omdat de televisie enkel een DLNA-verbinding ondersteunt. Deze wordt door een programma als AllShare verzorgd. Met vriendelijke groeten, Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl
Ik heb een AC Ryan media player aangesloten op mijn TV. Die is ook aangesloten op mijn router. Ik kan dus films van mijn PC afspelen via de netwerk (router) en media player op de TV. Heel eenvoudig en goed kwaliteit, ook in vol HD.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar moet je een programma voor hebben, ik weet alleen niet hoe het heet. Zoek bij google gewoon eens naar "tv kijken via pc" mischien werkt dit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tjek deze ook eens
Samsung WIS09 Dongle