Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verplaats ik een bestand naar een andere computer met een oudere windows zonder internet?

Mijn broertje heeft een nieuwe computer gekregen.
Hij wil een paar filmpjes maar als ik ze download en op USB zet staat er dat ze het niet kunnen openen.
Ook niet met WindowsMediaPlayer.
Ik zelf heb windows 7 op m'n laptop en gebruik VLC player.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
860
MrEinstein
12 jaar geleden
Is VLC de enige player op je laptop ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het probleem is niet de manier van overzetten, maar dat de oude PC het bestandformat niet snapt. Met de USB stick VLC player op de andere PC zetten zou moeten helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is handig om een externe harde schijf in te schakelen, en de data te kopieren naar die schijf toe.

Vervolgens sluit je de schijf met gekopieerde data aan op de computer waar de bestanden naartoe moeten.

Anno 2012 kennen we (bijna) allemaal wel IEMAND met een externe harde schijf die je misschien even zou kunnen lenen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als allebei de computers met dezelfde router verbonden zijn kan je het ook via je router uitwisselen.

Ga naar start>configuratiescherm>verkenner en kijk bij netwerkgroepen

Daar zie je alle computers en apparaten staan die op je netwerk aangesloten zijn.

Als je er 1 aanklikt kan je naar binnen in die pc.
Je moet wel het wachtwoord van de pc hebben.
Daarna kan je inloggen en alle bestanden kopieeren naar je bureaublad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding