Wat gebeurt er als je een glas drinken over je toetsenbord gooit?

In films is dan meteen je hele computer naar de knoppen, gebeurt dat echt?

PS ik bedoel een los toetsenbord (wel draadje), dus niet een laptop i.o.d.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn dingen,die je proefondervindelijk moet uitzoeken,maar trek wel bijtijds de stekker er uit!

Het beste antwoord

Het kan dat je toetsenbord kapot gaat, verder niets.

Ik had een vriendin die chocomelk over haar toetsenbord had gegooit, daarna plakte alles zo erg dat je er niet meer normaal op kon typen.

Ik heb zelf ooit een glas bier over een laptop laten valllen. Laptop wilde 2 dagen niet meer aan maar werkte daarna weer gewoon. Alleen het laptop toetsenbord werkt niet meer volledig.

Een toetsenbord is vaak via USB aangesloten. Mijn vriendin stopte een keer voor de grap een schroevendraaier in m'n USB port. Laptop rebootte direct, maar was niet kapot ofzo. Hiermee wil ik zeggen dat ookal maak je via je keyboard kortsluiting meestal je pc er geen permanente schade aan overhoudt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Dan werkt de toetsenbord niet meer zo goed. Kan zijn dat toetsen later blijf hangen.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doorgaans moet je dan in ieder geval je toetsenbord vervangen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, niet je hele pc is naar de knoppen, alleen wanneer je dit met een laptop gebeurt is de kans daarop veel groter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb er al 3 weg kunnen gooien daardoor. er zijn altijd toetsen die het dan niet meer doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3 pc's of 3 toestenborden??? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-P toetsenborden
Je computer blijft het gewoon doen, hoor. Als ik de koplamp van mijn auto aan diggelen gooi, blijft de rest van de auto het ook gewoon doen.

Het kan wel zijn dat je toetsenbord het niet meer doet. Dat sommige toetsen "dood" zijn, of allemaal. Of dat een toets blijft hangen, alsof je hem continu ingedrukt houdt.

Als het zuiver water is, droogt het na een tijdje op en doet het toetsenbord het weer. Frisdranken of andere dranken met suiker (koffie, thee) zijn funest: de vloeistof droogt op en de suiker blijft achter.

Mocht het je gebeuren, dan ofwel een nieuw toetsenbord kopen (kost niet veel meer), ofwel stekker eruit en meteen goed uitspoelen onder lauw stromend water. Dan de föhn er een tijdje op (niet te heet, de luchtstroming is belangrijker dan de temperatuur, te heet kan schade toebrengen), dan drie dagen laten drogen.

Daarna gewoon weer gebruiken. Heel dikke kans dat alles weer werkt. En je hebt meteen een toetsenbord zonder etensresten onder de toetsen!
Cryofiel
14 jaar geleden
Jij gelooft toch niet in films, Knarfuz?...

Als je het toetsenbord meteen eruit trekt en rustig laat drogen, dan is er geen vuiltje aan de lucht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Precies +1! Er waren tijden dat ik mijn toetsenbord in de vaatwasser mee liet draaien. Geen grapje.
Ik heb zelf eens een glas cola over mijn toetsenbord gegooid. Ik was toen nog student en moest het met weinig geld zien te redden. Ik heb het toetsenbord uit elkaar gehaald, afgespoeld, laten drogen en weer in elkaar gezet.

Hij heeft het mijn hele studieperiode verder uitgehouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan je uit ervaring vertellen dat koffie met suiker dodelijk is voor je toetsenbord. Er is me toen verteld dat zwarte koffie alleen een kwestie is van alleen laten opdrogen, en dan doet ie t weer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee. Gewoon uit elkaar halen, onder de kraan grondig uitspoelen, laten drogen en weer in elkaar knutselen.
Laptops zijn veel vervelender in dat opzicht.
In 99 procent van de gevallen kun je deze dus afschrijven. Maar er is hoop, GrandTec heeft voor de pechvogels speciale toetsenborden op de markt gebracht. Deze Virtually Indestructible Keyboards (VIK) zijn er in drie smaken, een blauwe PS/2, een zwarte USB en een kleinere zwarte USB uitvoering. De VIK's zijn oprolbaar, afwasbaar en kunnen tegen een stoot of sloot vloeistof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn toetsenbord vindt koffie niet zo heel erg, hij werkt nog steeds. Mijn collega probeerde haar toetsenbord karnemelk te voeren. Dit werd minder op prijs gesteld. Ze heeft een nieuw toetsenbord te pakken (niet alleen doordat de toetsjes niet meer zo super werkten... er kleefde nogal een geur aan het toetsenbord).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevallig 2 weken geleden zelf uitgeprobeert.
Koffie met suiker vind een toetsenbord niet zo lekker.
Eerst werd ie zwart (van de koffie), daarna wit (van het schoonmaken). Toen werd ie warm (van de kachel).
En hij heeft het nooit meer gedaan.

Was een erg dure koffie voor me portomonnee.
Eerst nieuw toetsenbord halen. En dan nog een bloemetje en kaartje voor mijn vriendin.
Was niet mijn eigen toetsenbord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jjjjjeeeeeeee ee e et tttooooeoeeetttttss seeeeeeeeeseeeen bbbbbblllllllliiiiijjjjjjjjjjvjv vvvvjvjvjvvvvveeeennennn nnnnn hhaahhahhha hhahaaaaaannnnngnnngngnngggg geeeeneneneennnnnnnnnn