Waarom moet je bij vele dingen om je lid te maken zo'n tekens invullen ?

dit vraag ik me al lang af xp misschien als da perongeluk je kat is ofzo maar wrm dan nog zo onduidelijk ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

om te voorkomen dat 'robots' automatisch logins aanmaken en de site gaan spammen (of er emailadressen vanaf plukken om die dan weer te gaan spammen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te verkomen dat een computer een account maakt hij kan deze tekenen niet lezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wordt gedaan om te voorkomen dat hackers met geautomatiseerde apparatuur proberen in te breken op dat systeem. Een computer kan die tekens namelijk niet lezen, alleen een persoon is daartoe in staat. Dat is dus een veilige manier om je gegevens door te geven.
Amadea
12 jaar geleden
Dat is zodat "bots" niet geautomatiseerd accounts kunnen aanmaken voor spam doeleinden.

Bots zijn computerprogramma's die geautomatiseerd werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is zodat computers de gegevens niet kunnen invullen. Computers kunnen de gekke letters niet herkennen. Die zijn te anders dan wat ze geleerd hebben.

Nou vraag je je misschien af: "waarom zou een computer zoiets willen invullen?" Nou dat wil de computer niet. Dat doet hij omdat mensen zeggen dat te doen, met als doel het kapot maken van de server of om de mensen te pesten. Zon computer kan namelijk in een paar seconden zon formulier ontzettend vaak invullen. Duizenden keren. Dit is slecht voor de servers/computers die die berichten moeten verwerken. Die raken dan overbelast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heet CAPTCHA is een beveiliging tegen spambots die deze tekst niet kunnen lezen en hierdoor wordt voorkomen dat deze bots spamberichten op de site plaatsen.
Helaas zijn die teksten ook wel eens té goed zodat mensen ze ook nauwelijks kunnen lezen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Edit: ik ben wat te traag met mn verhaaltje zie ik :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit wordt ook vaak gedaan bij prijsvragen zodat alleen mensen en niet een computer, die dit niet kan lezen, deelnemen. Dat is ook om malafide aanbieders, die je aanbieden voor pakweg €20 per maand aan alle prijsvragen deel te nemen en je prijzen beloven die meer waard zijn, de wind uit de zeilen te nemen.