macbook heeft opeens super lichte scherm wat kan ik doen?

Op korte termijn hulp gevraagd!
apple macbook heeft ''plots'' super licht scherm en reageert vreemd. niet te regelen met brightness knop (zonnetje om donkerder of lichter te maken) heeft iemand een idee??

ook curver heeft opeens meerdere dingetjes achter zich
(meerdere pijltjes achter elkaar)
opnieuw opstarten heb ik al geprobeerd.. zonder succes

snel antwoord gevraagd!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Doordat je zegt meerdere pijltjes achterelkaar zou ik zeggen dat de reactiesnelheid van je beeldscherm drastisch is verminderd.
Dat heb je ook met tv's die langzaam 'kapot' gaan of de snelle beelden niet meer kunnen verwerken.
Als er dan een auto voorbij rijdt zie je dat die achterkant van die auto beetje als een soort slinger achtig wordt.
Ik denk dat je beeldscherm zijn beste tijd heeft gehad.
Kijk even of je ergens een computer beeldscherm heb liggen waar je je macbook op aan kan sluiter.
Dus iets met een vga aansluiting.
Bekijk even of op die beeldscherm het beeld wel normaal is.

1. Is het beeld nu wel normaal dat betekent dat er iets mis is met de beeldscherm van je macbook.
2. Is het beeld op die beeldscherm ook raar dan ligt het aan je instellingen.
Bekijk dan even je contrast instellingen en beeldresolutie etc.