Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een filmpje, video MVI_0010 gemaakt met mijn Canon fototoestel bewerken op mijn pc? ik heb picasa dat moet toch mogelijk zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, met Picasa kun je alleen foto's bewerken. Als je pc op Windows XP draait, staat Windows Movie Maker standaard bij je programma's. Daarmee kun je video's bewerken. Heb je Windows Vista of 7? Dan zul je zelf een programma moeten installeren. Het makkelijkste is de opvolger van Windows Movie Maker, nl. Windows Live Movie Maker. (Dat is overigens wel een heel ander programma dan WMM).

Op YouTube kun je verschillende video's vinden waarin precies wordt uitgelegd hoe WMM en WLMM werken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ook op onderstaande website wordt uitgelegd hoe Windows Live Movie Maker werkt:
http://computertotaal.nl/software/22956-windows-live-movie-maker.html
(Lees meer...)
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

volgens mij niet met picasa tot zo ver ik weet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Windows movie maker of youtube kan je al verder helpen. Check anders eens andere (gratis) videomontage programmas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Picasa is een fotoprogramma, dus voor filmpjes kan je daar niks mee. Probeer Windows Movie Maker, standaard op Windows XP, Vista en 7. Daar kan je titels, effecten en muziek toevoegen aan je video. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding