Als opslagmedium voor foto's en filmpjes: Extern geheugen of intern geheugen met behuizing (dus ook extern) Wat is beter?

Intern geheugen met behuizing is goedkoper. Maar is het ook net zo goed als een extern geheugen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik wil dus géén extra geheugen bij in mn comp zetten, maar wil een "los" medium hiervoor hebben (die ik bijv. ook bij mn ouders aan de comp aan kan koppelen)

Toegevoegd na 7 uur:
Excuus voor de vele toevoegingen ;) Na het antwoord van Paulus ben ik eruit dat ik een SSD geheugen met behuizing bedoel.

Dus of een SSD met behuizing, óf een externe schijf (bijv. een samsung G3)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

ik weet niet of je helemaal begrijpt wat je zegt...

intern geheugen is geheugen dat je in je computer inbouwt (gaat vrij moeilijk met laptops) als je het is vrij kwetsbaar omdat er een ronddraaiende schijf inzit en als het valt, of dat er aan geschud word ofzo kan de leesnaalt in de schijf slaan en dan kan hij beschadigt raken.
deze zitten ook met speciale draatjes vast aan je moederboard

ik zou dus voor een extere hard disk gaan of voor extern flash geheugen. flashgeheugen is sneller en duurder, maar gaat moeilijker stuk.

een externe hard disk gaat wat sneller stuk als je er ruw mee omgaat, maar als je hem gewoon een keer per week aan je pc aansluit om foto's erop te zetten en er geen rare dingen mee doet heb je geen probleem.
hij is wel veel goedkoper en er kunnen veel meer gb's op

Toegevoegd na 5 uur:
ok. ik probeer het nog een keer, een usb poort is vrij langzaam. helemaal een 2.0 poort, zover ik weet kun je geen ram bijzetten via usb omdat de verbinding via usb te langzaam is. dat ding dat jij lietzien, supporte ssd en hdd. ram geheugen is dd
lr geheugen weer iets anders

ik kan fout zitten. maar dat ding support wel usb 3.0 maar als je het in een langzame usb 2.0 poort doet, is de snelheid denk ik niet hoog genoeg

Toegevoegd na 7 uur:
ik zou altijd voor een ssd gaan. beter nog, een usb stick. als je je fotos vijlig wilt hebben is het hoe minder onderdelen, hoe minder er stuk kab, hoe beter, met een 16 of 32 gb zit je aardig goed. als je meer wilt zou ik voor ssd gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop gewoon een USB stick van 4,8 of 16GB afhankelijk of je normaal of extreem veel foto's hebt. Makkelijk mee te nemen, storingsongevoelig en het past in iedere laptop.

Er zijn ook portable harddisk's voor een paar tientjes. Die zijn groter, maar bieden nog meer opslagcapaciteit.

Het meest ideale is een NAS (Network Attached Storage) waar je via internet bij kunt. Dan kunnen je ouders de foto's zien, 1 seconde nadat je ze geplaatst hebt.
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hier heb ik niks aan. Ik heb al een extern heugen dingetje liggen van 20 GB, maar deze zit helemaal vol. En ik heb gigantisch veel foto's en filmpjes op de computer staan. Deze wil ik op een apart medium zetten (geen dvd) Wil in elk geval een geheugen van 1 TB hebben. :)
paulus811
12 jaar geleden
Beetje kort door de bocht Deb. Mijn derde optie is een NAS en daar kun je tot 32 TB (Terabyte) in stoppen. Al zou je je hele leven continue foto's maken, dan nog past dat met gemak op 32 TB. En ervan uitgaande dat een beetje foto 2MB is, dan heb je met 1 GB al 500 foto's. Met een usb stick van 16GB dus al 8.000 foto's. Hoeveel foto's wil je je ouders in G.dsnaam laten zien? Zal een gezellig avondje worden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, sorry, ik reageerde op je optie USB stick. Het is niet om alleen even mn ouders te laten zien hoor. ;) Ik wil ze er gewoon op bewaren. Heb idd gigantisch veel digitale foto's. Toen onze dochter geboren is, zijn er bijvoorbeeld in 4 maand tijd, 1000 foto's gemaakt (oeps) En tsja, die wil ik (bijna) allemaal bewaren. :P Ik zou eens even googlen naar NAS waar jij het over hebt (ken ik niet) Maar ik ben er al uit dat als ik zou moeten kiezen tussen SSD of extern geheugen, ik voor het laatste ga.