Waarom doet bluetooth het niet bij Apple apparaten?

Zowel op de ipod als op de iphone kan ik niet verbinden met andere telefoons of computers.
Ze vinden elkaar zelfs niet eens als ze naast elkaar aan liggen !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Bluetooth is door Apple (deels) geblokkeerd. Dit hebben ze gedaan omdat je via Bluetooth o.a. muziek kunt uitwisselen. Via een 'normale' telefoon kan je geen muziek kopen dus laten ze je het gewoon uitwisselen. Maar op een iPhone/iPod/iPad kan je muziek kopen (iTunes
Store), Apple wilt graag dat wij dat kopen. Op het moment dat 1 iemand het nummer verkoopt en het vervolgens naar al zijn/haar vrienden gaat sturen zullen ze een stuk minder verkopen. Toch is muziek versturen via Bluetooth nog wel mogelijk, maar hiervoor moet je Apple apparaat gejailbreakt zijn en moet je een bepaald programmaatje hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben even de naam kwijt, zal het even proberen op te zoeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de programma's 'Celeste' en iBluenova kan het. Ze kosten wel allebei geld geloof ik en je apparaat moet minstens op iOS 4.2 draaien

Andere antwoorden (3)

Dat heeft apple geblokkeerd. Een van de weinige minpunten van apple. Je kan het wel gebruiken voor koptelefoons headsets etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat Apple het niet nodig vond dat je iets kan uitwisselen via Bluetooth. Rare beslissing van Apple, maar het is wel zo.
Bluetooth dient op een iPhone dus alleen om verbinding met bijvoorbeeld een navigatiesysteem ofzo te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel mogelijk spelletjes via Bluetooth te doen met twee iPhones.