Waarom krijg je bij Bart Smit geen geld terug?

Ik heb een tablet van Bart Smit gekocht. Maar heb er niets aan. Nu wil ik graag mijn geld terug, maar hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gaat niet, als bart smit zegt dat dit niet mogelijk is, dan is het niet mogelijk, het zijn hun eigen regels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
da`s nie mooi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou zeggen gewoon genieten van die tablet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en als ik het ruil voor iets anders (want dat mag wel) en dat terug breng..... Krijg ik dan ook me geld niet terug want speelgoed mag gewoon terug gebracht worden toch?
capthavoc
12 jaar geleden
ik denk dat je even de site van bart smit moet nalezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als of ik dat nog niet gedaan had!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, zie het als een leermoment. Eerst nadenken, dan kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan ik ook zeggen van jou antwoord. Wat heb ik daar nu aan???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, Sabrina, dat is één van de meest wijze consumentenlessen die je als kind kunt leren. Eerst nadenken, dan kopen. Als het goed is, heb je daar de rest van je leven plezier van.
Miskopen doen is één van de beste manieren om te leren met geld omgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor Marleen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet altijd voldoet een product zoals het omschreven word is het dan een miskoop of worden mensen misleid het te kopen????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wet zegt dat een product moet voldoen aan de eisen die je er redelijkerwijze van mag verwachten. Van een cd mag je verwachten dat je hem kunt afspelen, van een boek dat er letters in staan en dat het in de kaft blijft zitten, van een kledingstuk dat het heel is en de maat klopt. Maar als de film niet leuk is, het verhaal je niet boeit of je het kledingstuk toch niet vindt staan, geeft dat je niet het recht om de koop ongedaan te maken, want het product voldoet aan de eisen. Ik weet niet precies wat een tablet minimaal moet kunnen, maar als het aan die minimale eisen voldoet die in de beschrijving staan en hij werkt, dan voldoet het tablet als product, en zijn jouw persoonlijke eisen/verlangens (meer geheugen bijvoorbeeld) die het niet per se hoeft te bieden niet relevant voor de wet.

Het beste antwoord

Dat is de regel van dat bedrijf. Net als die van media markt en veel kleding winkels hier in de buurt geven je ook een cadeau-bon maar geen geld terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja een bon is iets anders als meteen iets uitzoeken of niet????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is de meest normale reactie

Andere antwoorden (4)

dat zijn nou eenmaal de regels die BS heeft, niets aan te doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat kan niet. Ruilen is een gunst geen plicht.

Wanneer mag ik iets ruilen? Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde tijd het product ruilen. Maar dat mag alleen als u het product niet gebruikt hebt en als het niet beschadigd is. Kunt u geen ander product vinden dat u wilt hebben? Dan krijgt u soms een tegoedbon. Bij sommige winkels kunt u niet ruilen. Denk bijvoorbeeld aan meubelwinkels die speciaal voor u een bank bestellen. Of als u een keuken koopt. Kan ik ook geld terugkrijgen? Bij sommige winkels krijgt u uw geld terug als u een product terugbrengt. Dat moet dan wel binnen een bepaalde tijd. Op de kassabon staat meestal voor welke datum u het product kunt terugbrengen. Als u een product aan de deur koopt, of via internet of telefoon, mag u het product meestal wel teruggeven. Dat komt omdat u dan een bedenktijd hebt. Dit betekent dat u binnen een bepaalde tijd kunt beslissen dat u het product toch niet wilt hebben. U kunt het dan teruggeven. Als u het product binnen de bedenktijd terugstuurt, moet de verkoper uw geld teruggeven.

Bron: consuwijzer.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wel onzin is dat als ik de tablet online had gekocht ik de tablet wel retour mocht sturen en me geld terug zou krijgen. Dat is toch vaag of niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt maar de winkel online en in de stad zijn wel 2 verschillende winkels met allebei hun eigen regels.
Als je toch je geld terug wilt zou je kunnen zeggen dat een medewerker heeft verteld dat je er iets specifieks mee kan doen wat dus achteraf niet blijkt..dan heb je wel recht op geld retour..maar dan lieg je dus wel en naai je een medewerker en dan is het nog de vraag of de chef dan je je geld terug geeft..je moet ook begrijpen dat hij dat ding niet meer als nieuw kan verkopen..jij wilt toch ook geen volle pond betalen voor een apparaat wat al gebruikt is?(denk aan vingerafdrukken, bestanden, kapotte verpakking)
Gevonden op de site van Bart Smit:

"Ons beleid stelt dat wij in de winkel gekochte hardware helaas niet retour nemen. Hardware besteld via internet mag u met behulp van het antwoordnummer gratis retourneren. Hierbij wordt u gevraagd het meegeleverde formulier in te vullen. Hierop kan worden aangegeven of u graag geld teruggestort krijgt of dat u wellicht een ander artikel wenst te ontvangen. Het geretourneerde artikel dient wel in ongebruikte staat te zijn en in de originele verpakking te zitten. Het terugbrengen van online gekochte hardware in de winkel is niet mogelijk.

Onder hardware worden alle gameconsoles verstaan van Sony (PlayStation, PSP et cetera), Nintendo, Microsoft Xbox, alle tablets en alle laptops van Asus."

Ze hebben het volste recht dit beleid te handhaven. Jij hebt blijkbaar iets gekocht waar je inmiddels spijt van hebt. Misschien kan je het beter via Marktplaats verkopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al gelezen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het zo ideaal was via MP had ik me vraag niet hier neer gezet!
Omdat ruilen of zelfs geld terug krijgen geen RECHT is, maar een GUNST die SOMMIGE winkels verlenen. De koop is echter gesloten, het artikel in orde, maar dat jij er niks mee blijkt te kunnen is niet het probleem van de winkel in kwestie.

Ze bieden je echter wel de mogelijkheid om voor het zelfde bedrag iets anders uit te kiezen, (ruilen) wat mijns inziens al zeer coulant is. Als het tablet namelijk niet kapot is, zouden ze het helemaal niet terug hoeven nemen, en heb je gewoon een miskoop gedaan. Jammer de pammer, gebeurt soms nu eenmaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleutertaal???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar ?
Je gaat me toch niet vertellen dat een volwassene die vraag (zo) gesteld heeft ?? Dat verandert echter niets aan mijn antwoord, geen ene letter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of bedoel je je WILT het in kleutertaal ?
Van mijns inziens, coulant, in kwestie, lijken me allemaal geen kleutertaaltermen. Als je ze niet begrijpt, zal ik kijken wat ik daar aan kan doen.
Jammer de pammer is gewoon een variatie op helaas pindakaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pffffffffffffff