Waarom krijg je bij Bart Smit geen geld terug?

Ik heb een tablet van Bart Smit gekocht. Maar heb er niets aan. Nu wil ik graag mijn geld terug, maar hoe?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is de regel van dat bedrijf. Net als die van media markt en veel kleding winkels hier in de buurt geven je ook een cadeau-bon maar geen geld terug.

dat zijn nou eenmaal de regels die BS heeft, niets aan te doen...

Nee dat kan niet. Ruilen is een gunst geen plicht. Wanneer mag ik iets ruilen? Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde tijd het product ruilen. Maar dat mag alleen als u het product niet gebruikt hebt en als het niet beschadigd is. Kunt u geen ander product vinden dat u wilt hebben? Dan krijgt u soms een tegoedbon. Bij sommige winkels kunt u niet ruilen. Denk bijvoorbeeld aan meubelwinkels die speciaal voor u een bank bestellen. Of als u een keuken koopt. Kan ik ook geld terugkrijgen? Bij sommige winkels krijgt u uw geld terug als u een product terugbrengt. Dat moet dan wel binnen een bepaalde tijd. Op de kassabon staat meestal voor welke datum u het product kunt terugbrengen. Als u een product aan de deur koopt, of via internet of telefoon, mag u het product meestal wel teruggeven. Dat komt omdat u dan een bedenktijd hebt. Dit betekent dat u binnen een bepaalde tijd kunt beslissen dat u het product toch niet wilt hebben. U kunt het dan teruggeven. Als u het product binnen de bedenktijd terugstuurt, moet de verkoper uw geld teruggeven. Bron: consuwijzer.nl

Gevonden op de site van Bart Smit: "Ons beleid stelt dat wij in de winkel gekochte hardware helaas niet retour nemen. Hardware besteld via internet mag u met behulp van het antwoordnummer gratis retourneren. Hierbij wordt u gevraagd het meegeleverde formulier in te vullen. Hierop kan worden aangegeven of u graag geld teruggestort krijgt of dat u wellicht een ander artikel wenst te ontvangen. Het geretourneerde artikel dient wel in ongebruikte staat te zijn en in de originele verpakking te zitten. Het terugbrengen van online gekochte hardware in de winkel is niet mogelijk. Onder hardware worden alle gameconsoles verstaan van Sony (PlayStation, PSP et cetera), Nintendo, Microsoft Xbox, alle tablets en alle laptops van Asus." Ze hebben het volste recht dit beleid te handhaven. Jij hebt blijkbaar iets gekocht waar je inmiddels spijt van hebt. Misschien kan je het beter via Marktplaats verkopen?

Omdat ruilen of zelfs geld terug krijgen geen RECHT is, maar een GUNST die SOMMIGE winkels verlenen. De koop is echter gesloten, het artikel in orde, maar dat jij er niks mee blijkt te kunnen is niet het probleem van de winkel in kwestie. Ze bieden je echter wel de mogelijkheid om voor het zelfde bedrag iets anders uit te kiezen, (ruilen) wat mijns inziens al zeer coulant is. Als het tablet namelijk niet kapot is, zouden ze het helemaal niet terug hoeven nemen, en heb je gewoon een miskoop gedaan. Jammer de pammer, gebeurt soms nu eenmaal.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100