Ik wil een iPad2 kopen met 3G omdat ik incidenteel ook buiten een WiFi-zone er mee aan de slag moet. Wat is dan het goedkoopste qua mobiel internet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Aangezien je zegt "incidenteel" met 3G te gaan werken (buiten een WiFi zone) is het handig om met een prepaid microsim te werken. Je betaalt dan eenmalig een klein bedragje voor de micro sim en beschikt daarbij meteen over datategoed. Daarna kun je bijladen als het nodig is.

Waar je de prepaid microsim het beste kan aanschaffen hangt af van je internetgedrag, maar hier heb je de belangrijkste aanbieders op een rij:

Vodafone heeft een Prepaid microsim voor de iPad die eenmalig €7,50 kost. je beschikt dan meteen over een gratis datategoed van 500 MB t.w.v. € 25 (100 MB – initieel & 400 MB na registratie).

De losse Vodafone bundels:
1) Dagbundel 35 MB – €2,50 (geldig tot middernacht – deze moet je uitzetten!)
2) Weekbundel 150 MB – €10,- (7 dagen geldig – vervalt automatisch)
3) Maandbundel 350 MB – €20,- (30 dagen geldig – vervalt automatisch)
4) Kwartaalbundel 1000 MB – €50,- (90 dagen geldig – vervalt automatisch)

T-mobile biedt ook 3G Prepaid Internet voor de iPad. Dit kost eenmalig €9,95. Je hebt dan een Internet tegoed van €12,50 (€2,50 + €10,- na aanmelding). Internet kost los bij T-Mobile 20 cent per Mb.

Losse maandbundels zijn ook te koop bij T-Mobile:
1) €9,95 – 200MB bundel (30 dagen geldig)
2) €29,95 – 2GB bundel (30 dagen geldig)

Ook KPN heeft 3G Prepaid Internet voor op een tablet. Dit kost eenmalig €9,95, je hebt dan een Internet tegoed van €15,- (€5,- + €10,- na aanmelding) Internet kost los €0,16 per MB (meer opwaarderen = meer Internet tegoed)

Prepaid Internet voor je tablet van Tele2 kost eenmalig €5,- (registratie verplicht). Daarna moet je een Prepaid mobiel Internet bundel los aanschaffen:

1) Dagbundel – €0,99 (10 MB – 1 dag geldig)
2) Weekbundel – €5,99 (70 MB – 7 dagen geldig)
3) Maandbundel – €22,99 (300 MB – 30 dagen geldig)
4) Kwartaalbundel – €59,99 (900 MB – 90 dagen geldig)

Zie ook deze link: http://www.tabletguide.nl/tablet-ipad-abonnementen/ipad-prepaid-micro-sim/

Toegevoegd na 1 minuut:
Als blijkt dat je maandelijks toch meer Internet dan aanvankelijk gedacht, dan kan je altijd nog overstappen op een abonnement.

Hier vind je abonnement prijzen: http://www.tabletguide.nl/tablet-ipad-abonnementen/sim-only-data-abonnementen-vergelijken/

Toegevoegd na 17 minuten:
Snelheden:

Vodafone: 384Kbps upload / 3,6Mbps download
T-Mobile: 768 Kbps upload/3,6 Mbps download
KPN: (upload onbekend)/3,6 Mb download
Tele2: 384 kb/s upload/ 3.6 mb/s download

T-Mobile heeft dus een iets snellere upload verbinding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is bij alle aanbieders de downloadsnelheid hetzelfde?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het opgezocht. Het verschil zit hem in de upload snelheid. Zie hieronder. Vodafone: 384Kbps upload / 3,6Mbps download
T-Mobile: 768 Kbps upload/3,6 Mbps download
KPN: (upload onbekend)/3,6 Mb download
Tele2: 384 kb/s upload/ 3.6 mb/s download T-Mobile heeft dus een iets snellere upload verbinding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!