wat betekent mounten?

ik ben dit woord wel vaker tegengekomen en weet (ik zie je al denken "gelukkig") ook wat ik ermee moet doen.
Echter heb ik me altijd afgevraagd, wat betekent het nou eigenlijk echt? want als ik het vertaal dan word ik er ook niet wijzer uit

Toegevoegd na 21 minuten:
ik zal nog wat meer uitleg geven ik ben aan het proberen om mijn telefoon te rooten... wat overigens niet echt wilt lukken... in de tutorial hebben ze het erover dat ik mijn sd kaart moet mounten... hoe doe je zoiets dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (2)

hoop dat dit je helpt ;)

Mounten is anglicistisch jargon voor het beschikbaar maken en aankoppelen van opslagmedia voor een besturingssysteem. In de vroege jaren van de computertechniek werden vaak verwisselbare opslagmedia zoals harddiskpacks of magnetische tapes gebruikt, deze moesten na fysiek laden ook nog softwarematig beschikbaar gemaakt worden. Hiervoor was de opdracht mount of een equivalent daarvan beschikbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mounten is een alternatief voor het branden van image bestanden. In plaats van een image bestand te branden op CD of DVD kun je deze op een virtuele oftewel namaak CD-rom of DVD-schijf zetten. Hiervoor heb je wel een apart programma nodig. Dit programma installeert een extra (virtuele) CD of DVD schijf op je computer. Deze is niet echt, maar windows denkt van wel. Als je een image bestand hebt gemount, kun je die vervolgens `laden` in de virtuele schijf, waardoor Windows denkt dat er een echte CD-rom of DVD afgespeeld wordt. Met behulp van mounten kun je dus CD-roms spelen of DVD films bekijken zonder ook maar iets te hoeven branden.
Mounten is dus net zoiets als luchtgitaar spelen, maar dan met de computer.

Toegevoegd na 29 minuten:
Hoe mount je mijn Androidtoestel?
Bij het aansluiten van je Androidtoestel aan je notebook of desktop pc zie je in de linkerbovenhoek van het scherm van je Androidtoestel een icoontje verschijnen. Dit USB-logo geeft aan dat er een usb-verbinding is gevonden tussen jouw Androidtoestel en een ander aangesloten apparaat. Sleep je notificatiebalk naar beneden en je zult zien dat er een nieuwe optie aanwezig is: je hebt nu de mogelijkheid om een usb-verbinding te leggen tussen jouw Androidtoestel en het aangesloten apparaat.
- Selecteer de optie “usb-verbinding” om naar het usb-massaopslag configuratiescherm te gaan.
- Het enige wat je nu nog hoeft te doen is het inschakelen van de usb-opslagverbinding tussen jouw Androidtoestel en je pc.
- Selecteer de optie “usb-opslag inschakelen” om de verbinding definitief te maken. Na het leggen van die verbinding heb je een connectie van het aangesloten apparaat naar de SD-kaart van jouw Androidtoestel.
Amadea