Hoe komt het dat ik geen wireless verbinding met internet kan krijgen?

Het modem staat op een meter afstand. Er staat dat het netwerk buiten bereik is. Er is geen ATM-activiteit. Wat dit betekent weet ik niet precies. Na een stroomstoring werkte het draadloos internet niet meer. Weet iemand hoe dit komt, en wat ik er aan kan doen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Het ligt niet aan het modem, want inmiddels heb ik een nieuw modem en werkt het nog niet. De wifi knop op de computer staat aan. Resetten helpt niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

vaak zit er een reset knopje bij je modem op de achterkant probeer dat eens. en anders stekker er 20 sec eruit en er in. meestal is het dan verholpen. Toegevoegd na 13 minuten: na je toevoeging moet je misschien op je pc bij verbindings instellingen opnieuw verbinding maken met je wifi modem. eventueel verwijder je de gegevens zodat je opnieuw die sleutel/key moet invoeren (voor beveiliging) en kijken of dat lukt.

Geen ATM-activiteit. ADSL? Dan lukt het de modem niet om verbinding te krijgen met de wijkcentrale, het heeft dus niks met jouw draadloze verbinding met de modem te maken. Of jij kan er niks aan doen en de fout ligt niet bij jouw, maar bij de wijkcentrale, of je moet de modem opnieuw instellen. Toegevoegd na 2 minuten: Als dit het is, maakt het dus niet uit of je draadloos en met een draad bezig bent. Dus ff met een netwerk kabel proberen of dat verschil maakt. Doet het internet het dan wel dan is dit het dus niet.

Probeer in je router te komen door dit (http://192.168 enz.) in te vullen in je adresbalk. Daar (in je router) kun je o.a. de draadloze instellingen wijzigen en of instellen.

Bronnen:
Romme221

Als het ADSL modem goed is en je krijgt op een andere computer wel een wifi signaal kijk dan eens in jouw configuratie scherm apparaat beheer gekeken of het apparaat beschikbaar is de wifi netwerkkaart? Door een stroom storing kan die zomaar stuk gaan. Frank

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100