wat betekent 3G bij een tablet ?

veelal genoemd in combinatie met WiFi

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Derde generatie misschien?

Het beste antwoord

3G betekent dat de tablet geschikt is voor 3e generatie verbindingstechniek.
Op bijgaande Wikipedia-pagina staat rechts een overzicht met alle generaties verbindingstechniek tot nu toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor de duidelijke informatie

Andere antwoorden (3)

3G internetverbinding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3g geeft aan dat er de mogelijkheid is tot mobiel internet. Hierdoor kan je overal verbinding krijgen met het internet. Werkt hetzelfde als een mobiele telefoon, met een simkaartje , prepaid of abbonement kan allebei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3G (Derde Generatie) is de generatie van standaarden en technologie van mobiele telefoons, na 2G. Het is gebaseerd op de standaardenfamilie van het International Mobile Telecommunications-programma, "IMT-2000" (door de ITU, de International Telecommunication Union). 3G-technologie geeft mobiele gebruikers een breder bereik van diensten met geavanceerde mogelijkheden, en een grotere netwerksnelheid. Deze diensten bevatten onder meer VoIP (internettelefonie), Videoconferentie en breedbandinternettoegang, in een mobiele omgeving.
Typerende snelheden liggen tussen 5 en 10 Mb/s (megabit per seconde) en komen qua grootte-orde overeen met breedbandsnelheden op vaste verbindingen (ADSL en kabel).
3G-technieken zijn in 2001 ontwikkeld in Japan door 3GPP en voor het eerst in gebruik genomen in Azië rond 2002, gevolgd door de VS. De World Administrative Radio Conference heeft hiervoor 230MHz-spectrum vrijgegeven aan 2 GHz voor 3G-netwerken. Hierdoor kon een mobiele gebruiker toen een draadloze verbinding tot stand brengen met de volgende gemiddelde snelheden:
144 Kbps in de auto (of tijdens andere snelle verplaatsing)
384 Kbps indien men aan het wandelen is
2 Mb/s op een vaste locatie.