hoe maak je een dakje op een letter?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
72.7K
Antoni
10 jaar geleden
Moet het dakje op een klinker of wil je 'm op een medeklinker? Dat laatste gaat lastig worden, denk ik...
Antoni
10 jaar geleden
Zo'n "dakje" heet overigens een accent circonflexe. Meer informatie vind je onder andere op deze website: http://nl.wikipedia.org/wiki/Accent_circonflexe

Antwoorden (2)

Met mijn toetsenbord gaat dat door Shift + 6 in te drukken, en dan de letter waar het dakje op moet komen: Â, â.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Werkt niet
Amadea
5 jaar geleden
Zes jaar gelden werkte dat wél, maar het zal allicht vanwege Windows 10 inmiddels anders zijn geworden.
Amadea
5 jaar geleden
'k Heb het trouwens nu even met mijn huidige apparaat geprobeerd en daarop werkt het toch wel gewoon. ê Ê î Î ô Ô û Û
LeonardN
5 jaar geleden
+Dit werkt al jaren zo op apparaten met Windows iig.
mila06
11 maanden geleden
werkt niet
Amadea
11 maanden geleden
Wât niet, mîlâ06? Welk systeem gebruik jij?
Met alt+i, dan loslaten en de letter typen (a.o,u etc.).

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook handig. Een alt toetsen combinatielijst: http://mslog.nl/asskeycoats/asskeycoats1.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Dit is voor Mac OS het juiste antwoord.
Ook wel options+i (en dan de klinker).