Hoe blokkeer ik alleen de eerste regel in Excel 2003 via Titels Blokkeren?

In andere bestanden heb ik dit wel, maar zodra ik dit bij een nieuw bestand wil doen dan zet ie de eerste 11 regels vast, en ik wil alleen de eerste regel vast hebben. Ik heb in deze versie geen andere keus dan Titels Blokkeren, dus geen 'alleen bovenste regel' oid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Je bedoelt regels vastzetten zodat als je omlaag scrollt de titel blijft staan neem ik aan.

Als je niets selecteert, doet excel zelf maar wat. Als je enkel rij 1 wilt "freezen." Doe dan het volgende:

Selecteer rij 2 (dus klik op de 2 links in beeld, zodat de hele rij is geselecteerd.)

Klik op Venter (Engels: Window)
Klik op Titels Blokkeren (Engels: Freeze Panes)

Dit zou moeten werken!

Toegevoegd na 1 minuut:
Edit: Mocht je de eerste 2 regels willen blokkeren, selecteer dan rij 3. Eerste 3 regels > rij 4 etc.

Blijkbaar zet Excel de titels BOVEN je rij vast!

Toegevoegd na 15 minuten:
Edit: Dit is bij Excel 2002. Bij een andere versie kan het iets anders werken. Hoe dan ook is het belangrijk regels te selecteren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha, je was me voor! +