Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn Dell 8400 voorzien van een snellere processor?

Ik heb een Dell Dimension 8400. Ik wil graag een snellere processor. De pc heeft een LGA775 socket. Ik heb een Intel® Core™2 Quad Processor Q9400 gekocht die geschikt zou zijn voor de LGA775 socket. Nadat ik de oude Pentium 4 uit de Dell heb vervangen voor de quad core gaat de fan heel hard blazen en start de pc verder niet op. Wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
628

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee als je er een Pentium 4 uit hebt gehaald (eerste Processor voor socket 775) en hebt vervangen voor een Q9400 ondersteunt het moederbord de processor waarschijnlijk niet (weet het eigenlijk 100% zeker). Je zult een ander moederbord moeten kopen (let dan ook op het type geheugen dat erin moet en videokaart ondersteuning.

Maar om eerlijk te zijn betwijfel ik of deze PC een upgrade waard is. Pentium 4 is voor computerjaren extreem oud en waarschijnlijk is het systeem nog geen 100 euro waard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding